بخش خصوصی بیشترین سهم در آمار اشتغال  استان زنجان را دارد - افق اقتصادی

بخش خصوصی بیشترین سهم در آمار اشتغال  استان زنجان را دارد - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 285067 |
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۴:۱۱ |
25 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

زنجان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان،گفت: بخش خصوصی بیشترین سهم در آمار اشتغال  استان زنجان را دارد و  ۵۷.۷ درصد در شهرها و ۴۲.۳ درصد در روستاها مشغول به کار شدند.

بخش خصوصی بیشترین سهم در آمار اشتغال  استان زنجان را دارد

به گزارش خبرنگار بازار، طیب جعفری، شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان،گفت: استان زنجان در سال ۱۴۰۲ قرار بود ۱۴ هزار و ۶۴۹ اشتغال جدید ایجاد کند که ۱۷ هزار و ۸۸۷ مورد ثبت نهایی انجام و از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۴۶ مورد ثبت بر اساس صحت‌سنجی شده است.
وی اظهار کرد: ۸۸ درصد آمار اشتغال متعلق به افراد دارای تحصیلات دیپلم و پایین‌تر است و ۲ درصد از شاغلان داری مدرک فوق‌دیپلم، ۷.۵ درصد کارشناسی، ۲ درصد کارشناسی ارشد و ۰.۵ درصد دکترا بودند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان،گفت: سهم بخش کشاورزی از اشتغال جدید ۲۶.۵ درصد است و ۳۱.۵ درصد از اشغال جدید مربوط به بخش صنعت و معدن و ۴۲ درصد مربوط به بخش خدمات است.
جعفری تاکید کرد: بخش خصوصی بیشترین سهم در آمار اشتغال استان زنجان را دارد و ۵۷.۷ درصد در شهرها و ۴۲.۳ درصد در روستاها مشغول به کار شدند.
وی گفت: در سال ۱۴۰۲، ۶ هزار و ۲۸۹ نفر در بخش اشتغال نیروی کار شناسایی شد و ۵ هزار و ۴۵۸ نفر از مشاوره شغلی و ۳ هزار و ۴۴۷ نفر از آموزش‌های مهارتی استفاده کردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ، تصریح کرد: ۳۴ درصد خدمت‌گیرندگان در سال گذشته که منجر به اشتغال شده سهم بانوان و ۶۶ درصد سهم آقایان است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید