ارز وارداتی انواع شکر از تالار دوم تامین می‌شود - افق اقتصادی

ارز وارداتی انواع شکر از تالار دوم تامین می‌شود - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 255587 |
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳ |
74 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از تامین ارز وارداتی انواع شکر از تالار دوم خبر داد و گفت: امسال ارز ترجیحی برای واردات شکر تخصیص نمی یابد و ارز این محصول از محل ارز نیمایی تامین خواهد شد.

ارز وارداتی انواع شکر از تالار دوم تامین می‌شود

به گزارش بازار، «احمد خانی نوذری» افزود: در سال جاری پرداخت ارز ترجیحی منوط به درج این کالا در فهرست مصوبه هیات وزیران است و کالاهایی که در این فهرست هستند امکان دریافت ارز ترجیحی را دارند.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: اما صرف درج کالاها در فهرست هیات وزیران به معنی الزام اختصاص ارز ترجیحی به آن کالا نیست، همانگونه که امسال ارز ترجیحی به برخی کالاها از جمله شکر و گوشت گوساله تخصیص نمی یابد.

وی تصریح کرد: سیاست کلی دولت حمایت از تولید داخل است و این مصوبه با هدف امکان مدیریت بازار در شرایط خاص اخذ شده است، اما با توجه به شرایط این کالا در بازارهای جهانی و داخلی طبق برنامه ریزی ها و تصمیم‌گیری های اخذ شده، ارز مورد نیاز شکر خام و شکر سفید از محل تالار دوم تامین می‌شود.

خانی نوذری گفت: با تعیین تکلیف گروه کالایی ارزی شکر به ارز نیمایی و میزان مالیات ارزش افزوده این کالا، بازار شکر به سمت آرامش و ثبات است.

وی افزود: با توجه به وضعیت تولید داخلی و برنامه ریزی برای واردات به موقع در ماه های پیش رو در بازار شکر کمبودی نخواهیم داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید