توسعه تجارت با ترکمنستان منجر به کاهش تنگناهای اقتصادی ایران می شود - افق اقتصادی

توسعه تجارت با ترکمنستان منجر به کاهش تنگناهای اقتصادی ایران می شود - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 227052 |
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳ |
91 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

گرگان- نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان نسبت به گسترش روابط تجاری بین ایران و ترکمنستان تاکید کرد و گفت: توسعه تجارت با ترکمنستان منجر به کاهش تنگناهای اقتصادی ایران می شود.

توسعه تجارت با ترکمنستان منجر به کاهش تنگناهای اقتصادی ایران می شود

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک ایران و ترکمنستان، محمد خلیل ماهری اظهار کرد: در حال ‏حاضر یکی از مؤلفه های حفظ همسایگی ایران با منطقه آسیای مرکزی، ظرفیت جغرافیایی است.
نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان ادامه داد: یکی از کشورهای این منطقه، ترکمنستان است که بر اساس اصل سیاست همسایگی و داشتن مرز مشترک، برای دستگاه سیاست خارجی کشور حائز اهمیت است.
به گفته وی، دو کشور دارای اشتراکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی بسیاری هستند که توسعه روابط می‌تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی بین آنها باشد.
وی با بیان اینکه همکاری بین دو کشور نیز بی شک پایدار خواهد ماند، افزود: اشتراکات فرهنگی کمک بسیاری برای ارتقای این موقعیت محسوب می شود.
ماهری با تاکید بر اینکه قرارگیری ایران و ترکمنستان در منطقه هم‌جوار و وجود ظرفیت‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور، بستر هم‌گرایی و همکاری میان دو کشور را فراهم می‌کند، افزود: این امر می‌تواند به کاهش تنگناهای سیاسی و اقتصادی برای ایران منجر شود.
وی معتقد است: کشور ترکمنستان از نظر تاریخی و اقتصادی، اشتراکات فرهنگی با ایران دارد به علاوه، با توجه به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی و ماشین آلات صنعتی در ایران و نیاز ترکمنستان، می توان روابط دو کشور در بخش اقتصادی توسعه یابد.
نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های گسترده اقتصادی و تجاری که بر ایران اعمال می شود، ترکمنستان می‌تواند بستری مناسب برای واگرایی در فشارها بر ایران و کاهش اثر آن‌ها باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید