تحقق شعار سال در گروی واگذاری امور به مردم است|ضرورت مشاوره از بخش خصوصی‌ برای گذر از مشکلات اقتصادی - افق اقتصادی

تحقق شعار سال در گروی واگذاری امور به مردم است|ضرورت مشاوره از بخش خصوصی‌ برای گذر از مشکلات اقتصادی - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 224528 |
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۲۳ |
106 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

خرمشهر- موسوی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: تحقق شعار سال در گروی واگذاری امور به مردم، به عنوان اصلی ترین سرمایه یک کشور قابل حصول است. 

تحقق شعار سال در گروی واگذاری امور به مردم است|ضرورت مشاوره از بخش خصوصی‌ برای گذر از مشکلات اقتصادی

سیدمصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شعار سال اظهار کرد: سال ۱۴۰۳، سالی که با حکمت و درایت مقام معظم رهبری با شعار جهش تولید، با مشارکت مردم مزین شده است. برگزیدن این شعار بی شک مانند همیشه با تدبیر و دوراندیشی همراه است.
وی افزود: نمود اقتصادی و نیل به رشدی فراگیر در کشور از مسیر توسعه صنعتی و جهش تولید می گذرد. کلید حصول اعتلای شاخص های اقتصادی، خودکفایی و بهبود وضعیت تولید است و بی شک نیل به این هدف با اعتنا و توجه و واگذاری امور به مردم به عنوان اصلی ترین سرمایه یک کشور قابل حصول است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر ادامه داد: نیروی انسانی مهم ترین محرک در گذر از تگناهای اقتصادی است و نماد این اصل مهم و تمثال مردم در یک اقتصاد، بی شک بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به عنوان نمایندگان یک ملت در جبهه های اقتصادی است. موسوی عنوان کرد: تکاپو و جهش در شاخص های تولید و اقتصاد با واگذاری امور و اعطای میدانی فراخ و گسترده به فعالان اقتصادی حاصل خواهد شد؛ امری که بدون تردید در منویات مقام معظم رهبری به عنوان روشنگر راه و خیرخواه ملت قابل لمس و ادراک است.
وی خاطرنشان کرد: نگاه ویژه مسئولان و مدیران دستگاه‌ های دولتی، نظارتی و قانونگذار برای بهبود شرایط و دامنه فعالیتی فعالان اقتصادی امری اجتناب ناپذیر برای حصول اهداف شعار امسال خواهد بود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با اشاره به لزوم توجه به رفع قوانین خلق الساعه، تصریح کرد: رفع قوانین و بخشنامه های مخل و اصلاح آن ها همچون بخشنامه ایفای تعهد ارزی، امری است که بی تردید با همتی مضاعف و همراهی بیشتر مراجع دخیل در امور اقتصادی، در کنار فراهم آوردن زیر ساخت های مناسب توسعه صنعتی و تجاری و همچنین تقویت دیپلماسی اقتصادی، با هدف حصول اهداف متعالی شعار سال جاری، باید در دستور مدیران قرار گیرد.
موسوی اضافه کرد: در کنار این موارد اتخاذ سیاست های حمایت از بخش خصوصی و جلوگیری از دخالت در امور این قشر از جامعه و نیز عدم تداخل وظایف بخش های دولتی با ماهیت فعالیت اقتصاد محور و الزام دستگاه ها به اخذ مشاوره از فعالان اقتصادی به عنوان متخصصان این امر باید به شکلی مدون و جامع سرلوحه کار قرار گرفته، تا همگی در کنار یکدیگر با گذر از بحران های اقتصادی موجود و پیش رو، روز به روز به سمت پیشبرد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروزی در جبهه های اقتصادی حرکت کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید