بخش خصوصی به دنبال افزایش سطح رقابت در بازار است - افق اقتصادی

بخش خصوصی به دنبال افزایش سطح رقابت در بازار است - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 214899 |
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ |
88 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

زنجان-یوسفی اصل،رییس اتاق بازرگانی زنجان،گفت: بخش خصوصی به دنبال افزایش سطح رقابت در بازار است و این مهمترین فاکتوری است که عدالت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

بخش خصوصی به دنبال افزایش سطح رقابت در بازار است

صمد یوسفی اصل در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به نامگذاری ۹ اسفند به‌عنوان روز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ،گفت: رعایت حقوق مصرف‌کنندگان نه تنها، الگوی مناسبی را جهت تحلیل رفتار، نگرش و فضای ذهنی مصرف‌کنندگان در اختیار تولیدکنندگان و خدمات‌دهندگان قرار می دهد بلکه ساختار و تمام بخش‌های فضای اقتصادی را در تدوین رویکردها و چگونگی مطابقت با متغیرها جهت بهبود قدرت رقابت‌پذیری و ارتقای کمیت و کیفیت تولید و خدمات یاری خواهد داد.
وی ابراز داشت: رعایت حقوق مصرف‌کنندگان مهمترین ابزار ارزیابی ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف‌کننده است و مصرف‌کنندگان بابت محصول و خدمتی که دریافت می‌کنند بهای نقدی می‌پردازند پس دسترسی به کالاهای متنوع و مرغوب، حق طبیعی آنها است و در نهایت با داوری صحیح، میزان وفاداری و تعهد مشتری به محصولات، رتبه و جایگاه برندها مشخص خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: بخش خصوصی به دنبال افزایش سطح رقابت در بازار است و این مهمترین فاکتوری است که عدالت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و در حق مصرف‌کنندگان نیز اجحاف نخواهد شد.
یوسفی اصل تاکید کرد: وقتی دولت‌ها سهم زیادی از اقتصاد را در اختیار خود داشته باشند، بازار عرضه و تقاضا به طور طبیعی پیش نخواهد رفت، در حالی که اگر فضای اقتصادی، رقابتی باشد، مجاری صادرات و واردات هموار می شود و تنوع محصولات بیشتر شود، تولیدکننده گزینه‌ای جز رقابت سالم و جلب نظر مصرف‌کننده نخواهد داشت.
وی گفت: هر شاخه‌ای از تولید و خدمت، مقصد و مقصود ویژه خودش را دنبال می‌کند به عبارتی، بنگاه‌های اقتصادی و زنجیره‌های ارزش، با غایت رفع نیازهای جامعه شکل می گیرند.
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان بیان داشت: سیاست‌های‌ اقتصادی کشور اگر منتج به عدم انحصار چرخه‌های تولید گردد، هم از تبانی جلوگیری می‌کند و هم موجب تنوع محصولات در بازار می شود و بدین‌ترتیب مصرف‌کنندگان در بازاری آزاد، اجازه انتخاب کالاهای خود از میان چندین کالا با طرح، جنس و برند مختلف را دارند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید