سهم صنعت از اشتغال کشور چقدر است؟ - افق اقتصادی

سهم صنعت از اشتغال کشور چقدر است؟ - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 206624 |
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳ |
83 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اتاق بازرگانی تهران، سهم اشتغال گروه صنعت و معدن در بهار، تابستان و پاییز امسال به ترتیب ۳۳، ۳۴ و ۳۴.۱ درصد از کل اشتغال کشور بوده است.

سهم صنعت از اشتغال کشور چقدر است؟

به گزارش بازار، بر اساس گزارش «اقتصادسنج» که از سوی معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران منتشر شده، سهم اشتغال گروه صنعت و معدن در بهار، تابستان و پاییز امسال به ترتیب به، ۳۳، ۳۴ و ۳۴.۱ درصد از کل اشتغال کشور رسیده است. البته این رقم در بهار سال قبل حدود ۳۲.۷ درصد بوده است.
گفتنی است سهم گروه صنعت و معدن از اشتغال کل کشور طی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ (به جز در سال ۱۳۹۷ و ۱۴۰۱) صعودی بوده و از ۳۱.۹ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۳۳.۶ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.
بر این اساس بخش صنعت، دومین بخشی است که بیشترین اشتغال را در کشور به خود اختصاص داده است. بر این اساس در پاییز امسال سهم بخش خدمات و کشاورزی از اشتغال کل کشور ۵۲.۱ و ۱۳.۶ بوده است.
سهم بخش خدمات از اشتغال کل کشور طی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ (به جز در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۹) روند صعودی داشته و از ۵۰.۱ به ۵۱.۶ درصد رسیده است. همچنین سهم بخش کشاورزی از اشتغال کل کشور نیز بین سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ (به جز در سال ۱۳۹۷) نزولی بوده و از ۱۸ درصد به ۱۴.۸ درصد رسیده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید