انجام ۱۶۸۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر زنجان در نیمه اول امسال - افق اقتصادی

انجام ۱۶۸۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر زنجان در نیمه اول امسال - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 162927 |
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ |
148 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

زنجان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی زنجان گفت: در نیمه اول امسال ۱۶۸۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر توسط بازرسان کار در سطح استان انجام شده است.

انجام ۱۶۸۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر زنجان در نیمه اول امسال

به گزارش بازار و به نقل از اداره تعاون، کار و رفاه جتماعی زنجان، طیب جعفری گفت: گسترش نظارت بر کارگاه‌های مشمول قانون کار و افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و نیز ارتقای ایمنی و سلامت شغلی از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی در دولت سیزدهم بوده که خوشبختانه نتایج مطلوبی را به همراه داشته است.

وی با یادآوری اینکه مطابق ماده ۹۵ قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار و مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرمایان گذاشته شده است، ادامه داد: هر گاه بر اثر رعایت نکردن مقررات مذکور از سوی کارفرما یا مسئولان واحد حادثه‌ای رخ دهد، شخص کارفرما یا مسئول مربوطه از نظر کیفری، حقوقی و مجازات‌های مندرج در این قانون مسئول است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون، گسترش نظارت بر کارگاه‌های مشمول قانون کار بوده است، تصریح کرد: این رویکرد منجر به افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و نیز ارتقای ایمنی و سلامت شغلی شده است.

جعفری با اشاره به اینکه گزارش‌ها حاکی از آن است که حوادث ساختمانی و معدنی بیشترین آمار تلفات نیروی کار و بیشترین سهم آسیب شغلی را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: همچنین بیشترین تعداد بازرسی‌های ویژه از کارگاه‌های پرخطر در صنایع ساختمان، نفت و گاز، پتروشیمی و معدن بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان تاکید کرد: چنانچه کارفرمایی برای حفظ جان و سلامت کارگران سهل‌انگاری کند، باید با او برخورد جدی صورت گیرد، زیرا حفاظت از جان نیروی کار مهم‌ترین اولویت این حوزه است.

جعفری گفت: از نگاه کارشناسان با توجه به اهمیت موضوع ایمنی در محیط‌های کارگاهی، لزوم آموزش نیروهای کار و رعایت نکات ایمنی از سوی کارگران در کارگاه‌های پرخطر امری ضروری است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید