افتتاح سی امین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف در تهران - افق اقتصادی

افتتاح سی امین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف در تهران - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 130515 |
تاریخ انتشار : ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ |
213 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

سی امین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت، رئیس مرکز ملی فرش ایران و رئیس سازمان توسعه تجارت آغاز به کار کرد.

افتتاح سی امین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف در تهران

به گزارش بازار، در این نمایشگاه صدها کارگاه و واحد تولیدی و هزاران بافنده و قالیباف، تولیدات خود را از انواع فرش و قالی روستایی، عشایری، نفیس و ابریشم تا انواع گبه و گلیم، تابلو فرش و بافت زنده فرش ارائه کرده اند.

سی امین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران با محوریت توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی در کشورهای مختلف جهان، بویژه آمریکا و کشورهای اروپایی، برپا شده است.

بیش از ۴۵۰ شرکت تولیدی و صادراتی هنر- صنعت فرش دستباف کشور حضور و مشارکت دارند و گنجینه‌ای از قالی‌های دستباف، مهم‌ترین کالای فاخر ایرانی و آثار کم نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی را به نمایش گذاشته اند.

در این نمایشگاه؛ انواع فرش‌های دستباف مناطق مختلف ایران در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف، قالی و قالیچه، تابلو فرش‌های مختلف و دیگر دست بافته‌های هنرمندان ایرانی عرضه شده و فضایی بسیار متنوع و رنگارنگی را در معرض دید مخاطبان قرار داده شده است.

قرار است همزمان با برگزاری سی امین نمایشگاه فرش دستباف ایران؛ چندین هیئت بازرگانی و تجاری از کشورهای مختلف جهان با حضور در محل نمایشگاه، ضمن بازدید از تولیدات فرش دستباف کشورمان با تولیدکنندگان و فروشندگان ایرانی مذاکره کنند.

سی امین نمایشگاه فرش دستباف ایران با تمرکز بر موضوع‌های تخصصی و صادراتی و همچنین فروش داخلی دایر شده و در بخشی از آن شامل ۴ سالن نیز بهترین فرش‌های عتیقه و معاصر کشورمان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

افزایش صادرات در کنار فروش داخلی، معرفی ظرفیت‌های این بخش اقتصادی، برنامه ریزی برای حل مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت، ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست اندرکاران با محصولات، نوآوری‌ها و ظرفیت‌های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم و رو در رو میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، مهمترین اهداف برگزاری سی امین نمایشگاه فرش دستباف ایران است.

برگزاری ده‌ها نشست تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، بافت زنده فرش و قالی، برپایی ایستگاه نقاشی با موضع بافت فرش برای کودکان و اجرای گروه‌های موسیقی محلی، از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

سی امین نمایشگاه فرش دستباف ایران تا ۷ شهریور ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ عصر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید