تجربه واردات از چین

تجربه واردات از چین
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 169051 |
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ |
206 بازدید
۲
6
ارسال به دوستان
پ

داشتن تجربه در هر فعالیتی بسیار ارزشمند است. بسیاری از موضوعات به خصوص در مباحث بازرگانی و تجارت وجود دارند که در آنها تجربه حرف اول را می‌زند. تجربه واردات از چین نیز چنین موضوعی است. برای اینکه بتوان واردات از چین موفقی داشت، تجربه واردات بسیار مهم است. تجربه واردات از چین شامل تجربه […]

تجربه واردات از چین

داشتن تجربه در هر فعالیتی بسیار ارزشمند است. بسیاری از موضوعات به خصوص در مباحث بازرگانی و تجارت وجود دارند که در آنها تجربه حرف اول را می‌زند. تجربه واردات از چین نیز چنین موضوعی است. برای اینکه بتوان واردات از چین موفقی داشت، تجربه واردات بسیار مهم است.

تجربه واردات از چین شامل تجربه خرید کالا از شرکت‌های فروشنده چینی، ترخیص کالاهای خریداری شده از گمرک چین و ارسال آنها به ایران است. شخص یا افرادی که در این موارد تجربه کافی دارند به‌سادگی می‌توانند هرچند بار دیگر که خواستند آن را تکرار کنند. اما این تجربه چگونه به دست می‌آید؟

خرید عمده از چین

شخصی را در نظر بگیرید که تابحال تجربه خرید کالا از سایت‌های بین‌المللی مثل آمازون یا علی بابا نداشته است، اما حسابی راجع به آن اطلاعات دارد. آیا می‌توان این فرد را تا زمانی که عملا دست به تجربه خرید نزده، با کسی که عمری از این سایت‌ها بصورت تجربی کالا خریداری کرده یکی دانست؟ هدف خرید کالا است. کسی که تجربه این کار را دارد در حال عملی کردن هدف است، اما کسی که درمورد آن زیاد می‌داند و تجربه خرید ندارد، کالایی خریداری نکرده است.

در بحث واردات کالا نیز وضعیت همینطور است. ممکن است بازرگانی که کارت بازرگانی هم دارد چند سال راجع‌به واردات انواع کالا تحقیق کرده و کلی سمینار و کلاس آموزشی مرتبط با این موضوع شرکت کرده باشد، اما حتی یکبار هم دست به واردات کالا نزده باشد. آیا می‌توان او را وارد کننده دانست؟ خیر. پس نکته مهم این است که در واردات کالا، تجربه خرید از چین مهم‌تر از مطالعه و تحقیق است.

یکی از مهم‌ترین تجربیات در واردات کالا، مرحله خرید، به خصوص خرید عمده از چین است. برای اینکه از چین کالا وارد کرد، بهترین گزینه این است که هر محصولی را به صورت عمده خریداری کرد. خرید عمده یکی از مهم‌ترین نتایج تجربی واردات کالا از چین است. شما با تهیه محصولات موردنیاز خود به صورت عمده می‌توانید سود فراوانی از واردات کالا کسب کنید.

علت آن هم این است که در این نوع خرید، تعداد زیادی کالا با قیمتی بسیار اندک به شما تحویل داده می‌شود. کالاهایی که بعد از واردات به ایران می‌توانید با قیمتی بسیار بالا آنها را فروخته و کلی سود کسب کنید.

ترخیص کالا از چین

مرحله دیگری که در تجارت با چین پیش روی واردکننده قرار دارد، ترخیص کالاهای خریداری شده از گمرک است. برای ترخیص کالا تجربه حرف اول و آخر را می‌زند. با اینکه دوره‌های تخصصی بسیاری برای ترخیص کالا از گمرک برگزار می‌شود، اما این تجربه است که راهنمای واردکننده به شمار می‌رود.

برای اینکه بازرگانی بتواند برگه ترخیص کالاها را از گمرک بگیرید، لازم است که در مرحله اول فرم درخواست ترخیص آنها را تکمیل و به اداره گمرک تحویل دهد. چگونگی درست تکمیل کردن این فرم کاملا وابسته به این است که چقدر در این زمینه تجربه دارید.

به علاوه تهیه مدارک مورد نیاز و تحویل آنها به اداره گمرک چین جهت اخذ برگه ترخیص نیز یکی دیگر از نکات مهم برای اخذ برگه ترخیص کالاها است. اینکه چه مدارکی برای ترخیص نیاز است و باید چه هزینه‌هایی پرداخت شود، همه بنابر تجربه ممکن هستند. خود متخصصان ترخیص کالا هم که ترخیص‌کار نام دارند، برحسب تجربه و بودن در فضای گمرکی توانایی اخذ برگه ترخیص کالاهای مختلف را در مدت زمان کوتاه کسب می‌کنند.

ارسال کالا از چین به ایران

مرحله دیگری که در واردات کالا از چین اهمیت دارد، چگونگی ارسال کالاهای ترخیص شده به ایران است. برای ارسال کالاها نیاز است که شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی که کارشان ارسال کالا از کشوری به کشور دیگر است را یافته و با کمک روش‌های انتقال کالای آنها محصولات خود را از چین به ایران انتقال دهید.

در انجام این مرحله از واردات کالا، تجربه بازرگان کمک می‌کند تا بتواند بهترین شرکت حمل‌ونقل و البته بهترین نوع قرارداد برای انتقال کالا را پیدا کند. عموما داشتن اطلاعات کافی درباره انواع روش انتقال کالا برای درست انجام دادن این مرحله کافی نیست، بلکه تجربه بستن قرارداد انتقال بسیار مهم‌تر است.

تجربه واردات از چین با علی والا

حال که اهمیت تجربه واردات از چین دانسته شد، سوال مهم‌تر این است که برای داشتن این تجربه چکار کنیم؟ شرکت بازرگانی علی والا که خودش منبع اصلی تجربیات واردات کالا از چین محسوب می‌شود، این امکان را فراهم کرده که شما به‌عنوان یک بازرگان بی‌تجربه و تازه‌کار بتوانید تجربه واردات کالا از چین داشته باشید.

در واقع شما با کمک این شرکت بازرگانی، می‌توانید تجربه کاملی درباره واردات انواع کالا از چین داشته باشید. تنها کافی است که کارهای واردات خود را به علی والا بسپارید و زیر نظر متخصصان این شرکت مراحل خرید، ترخیص و ارسال کالا را پشت‌سر بگذارید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :علیرضا بختیاری

      واردات چین در آینده به نظرم خیلی قراره راحت تر از قبل بشه، ممنون از مقاله خوبتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        با افزایش مراودات و ارتباطات بین المللی قطعا همینطور خواهد بود علیرضا جان، ممنون از کامنت خوبتون