تذکر جهاد کشاورزی به گندمکاران - افق اقتصادی

تذکر جهاد کشاورزی به گندمکاران - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 227879 |
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲ |
87 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: وزارت جهادکشاورزی در مورد نحوه آبیاری مزارع به گندمکاران تذکر داد که بر اساس دستورالعمل های ارائه شده آبیاری کنند و درضمن در ساعاتی که رطوبت هوا بالاسن، اقدام به برداشت گندم نکنند.

تذکر جهاد کشاورزی به گندمکاران

به گزارش اکوایران، طبق اعلام وزارت جهادکشاورزی، با توجه به افزایش بارش‌ها در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال جاری، قطعا بیماری‌های گندم مانند زنگ زرد، سفیدک پودری و فوزاریوم خوشه(کپک صورتی) و … توسعه پیدا می‌کند. برهمین اساس سهراب سهرابی مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی به کشاورزان توصیه کرد برای مدیریت آفات به مراکز خدمات و کلینیک‌های گیاه پزشکی مراجعه کنند.

او  افزود: آفت سن افزایش خواهد یافت، بنابراین باید مبارزه بر اساس دستورالعمل‌ها انجام شود، آبیاری مزارع در اراضی آبی بر اساس دستورالعمل‌ها و بر اساس زمان‌بندی مناسب دما و خشکی انجام شود.

سهرابی همچنین به تغذیه گیاهی در مرحله داشت نیز اشاره کرد و گفت: در مناطق معتدل مانند اصفهان و اقلیم‌های سرد مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، مرکزی و همدان، از کودهای پتاسیم، سولفات آمونیوم و ریز مغذی ها استفاده شود.

 مجری طرح گندم با اشاره به اینکه کشاورزان در برداشت محصول از کمباین‌هایی استفاده کنند که ریزش کمتر داشته و معاینه فنی برای آنها صادر شده است، گفت: همچنین در ساعاتی که رطوبت هوا بالا است، اقدام به برداشت نکنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید