رتبه ۵۴ کم‌آبی در ۵۶ سال گذشته؛ ۱۸ استان درگیر ناترازی - افق اقتصادی

رتبه 54 کم‌آبی در 56 سال گذشته؛ 18 استان درگیر ناترازی - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 223592 |
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲ |
83 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: چهارمین سال خشکسالی را پشت سر می‌گذاریم. خشکسالی و کم‌بارشی باعث شده که در بررسی آمار موجود از ۵۶ سال گذشته، میزان بارش‌ها رتبه ۵۴ از نظر کمترین بارندگی را داشته باشد.

رتبه ۵۴ کم‌آبی در ۵۶ سال گذشته؛ ۱۸ استان درگیر ناترازی

به گزارش اکوایران؛ براساس ارزیابی‌ها دغدغه شهروندان و هم‌میهنان در خصوص آب شرب در ایام پیک مصرف، گفت:  باعث شده که چهارمین سال خشکسالی را پشت سر بگذاریم. خشکسالی و کم‌بارشی به حدی بوده که در بررسی آمار ۵۶ سال گذشته، رتبه بارش‌ها به ۵۴ از نظر کمترین بارندگی رسید و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد با ناترازی برای ۱۸ استان هستیم.

هاشم امینی، شرایط اقلیمی باعث شده تا چهارمین سال خشکسالی را پشت سر بگذاریم. خشکسالی و کم بارشی به حدی بوده که در بررسی آمار ۵۶ سال گذشته، رتبه بارش‌ها به ۵۴ از نظر کمترین بارندگی رسیده است.

به گفته مدیر عامل آبفای کشور پس از پایش و بررسی‌های انجام گرفته بر کل کشور شاهد ناترازی برای ۱۸ استان هستیم و پروژه‌های متعددی را تعریف کرده ایم که از ابتدای مهر این پروژه‌ها آغاز شده و امیدواریم در پیک مصرف تابستان نگرانی از بابت تأمین آب نداشته و پایداری شبکه آب شرب برای برداشت مردم حفظ شود.

وی ادامه داد: در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان که به جهت عدم ورود حق آبه به حق کشور، شرایط خاصی دارد به همین دلیل پروژه‌های خاص آبرسانی از تهلاب، آبرسانی از بندان، آبرسانی از منابع محلی و زیر زمینی استان و احداث بزرگترین آب شیرین کن خشکی دنیا که با سرعت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف در شرایط فعلی افزود: مردم موضوع مدیریت مصرف و مصرف بهینه آب را در کارهای روزمره خود قرار دهند و این موضوع کمک می‌کند بهتر بتوانیم تابستان را پشت سر بگذاریم و منابع آبی خود را حفظ کنیم. همچنین پس از رصد و پایش های انجام شده حدود ۱۸ استان و ۳۳۹ شهر در شرایط تنش آبی قرار دارند البته برای تمامی شهرها برنامه‌های جامعی و مناسبی برای گذر از تابستان دارند و در طرح‌های بلند مدت وزارت نیرو قرار می‌گیرند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید