تن ماهی را ۲۰ درصد ارزانتر بخرید - افق اقتصادی

تن ماهی را 20 درصد ارزانتر بخرید - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 215409 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ |
77 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: در میادین میوه و تره بار شهرداری، تن ماهی تخفیف دار شده است و مردم می توانند با ۲۰ درصد تخفیف آن را بخرند. البته مرور قیمت ها در بازار نشان می‌دهد، قیمت تن ماهی نسبت به پاییز مجددا گران‌تر شده است.

تن ماهی را ۲۰ درصد ارزانتر بخرید

به گزارش اکوایران، طبق اعلام مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، با توجه به نزدیک شدن به ماه رمضان، قیمت کنسرو ماهی در بازار ۱۵ درصد و در میادین میوه و تره‌بار ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

بررسی میدانی «اکوایران» نشان می‌دهد از نیمه پاییز  تاکنون دوباره قیمت تن ماهی گران شده است. اکنون بازار تن ماهی تهران ، قیمت انواع  تن ماهی ۱۸۰ گرمی در بازار زیر ۸۷ هزار تومان نیست درحالی که نیمه پاییز قیمت آن از  ۷۴ هزار و ۹۰۰ تومان شروع می‌شد  تا ۱۰۵ هزار تومان عرضه می‌شد. البته الان تن ماهی در بازار حداکثر قیمتش همان ۱۰۵ تومان است. الان کنسرو تن ماهی در روغن زیتون در بازار ۱۰۵ هزار تومان عرضه می‌شود. تن ماهی با روغن گیاهی به رغم اینکه باید گران‌تر باشد، ارزان‌تر است. مثلا کنسرو با روغن گیاهی بین ۸۴ هزار و ۸۸۸  و ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. البته با روغن‌های گیاهی متفرقه قیمت حدودا ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان ارزانتر است.

 در بازار قیمت تن ماهی ۱۲۰ گرمی هم زیر ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان نیست. درحالی که نیمه پاییز همین تن ماهی ها در رنج ۵۴ هزار و ۹۰۰ تا  ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شد. در بازار البته کنسروهای تن ماهی با برندهای متفرقه کماکان ارزان‌تر است. اما آنها هم در آخرین ماه سال به ندرت تخفیف دارند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید