تراز منفی ۶۵ میلیون دلاری تجارت تهران - لندن/ تراز به نفع انگلیس - افق اقتصادی

تراز منفی 65 میلیون دلاری تجارت تهران - لندن/ تراز به نفع انگلیس - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 209857 |
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ |
87 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: بر اساس آمارهای رسمی، تراز تجارت در سال گذشته میلادی بین ایران و انگلیس به نفع لندن بالا رفت. بدین ترتیب تراز منفی ۶۵ میلیون دلاری برای ایران رقم خورد.

تراز منفی ۶۵ میلیون دلاری تجارت تهران  – لندن/ تراز به نفع انگلیس

به گزارش اکوایران،  وزارت تجارت و بازرگانی انگلستان در جدیدترین آمار خود اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در سال میلادی گذشته به ۸۳ میلیون پوند برابر با ۱۰۵ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات ایران و انگلستان در سال ۲۰۲۳ با رشد ۴ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. مبادلات دو کشور در ماه‌های ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۲ بالغ بر ۸۰ میلیون پوند اعلام شده بود.

واردات انگلستان از ایران در سال میلادی گذشته ۱۶ میلیون پوند معادل ۲۰ میلیون دلار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون پوند کاهش داشته است.

به نقل از ایرنا، اما صادرات انگلستان به ایران در سال ۲۰۲۳ رشد ۶ درصدی داشته و به ۶۷ میلیون پوند برابر با ۸۵ میلیون دلار رسیده است. انگلیس در سال قبل از آن ۶۳ میلیون پوند کالا به ایران صادر کرده بود.

این آمار نشان می‌دهد، تراز تجاری ایران و انگلیس ۵۱ میلیون پوند به نفع لندن مثبت و به تعبیر دیگر ۶۵ میلیون دلار منفی برای ایران است. 

داده‌های رسمی نشان می‌دهد، با وجود رشد مبادلات دو کشور، ایران در سال‌های اخیر  جایگاهی کمتر از  ۹۸ را در میان شرکای انگلیس کسب کرده است و تجارت با ایران تنها ۰.۱ درصد از کل تجارت خارجی این کشور را تشکیل داده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید