تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ

تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 285251 |
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲ | منبع: kia110.com
1190 بازدید
۲
11
ارسال به دوستان
پ

به صورت کلی یکی از محبوب ترنی خودروهای برند کیا در بازار ایران، سراتو است که در نمونه های وارداتی و سایپایی در بازار موجود است.

تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ

مقایسه لوازم یدکی سراتو مونتاژ و سایپایی

لوازم یدکی های این ماشین نیز در دو مدل مذکور وجود دارد و قاعدتا تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ با نسخه اصلی آن قابل مشاهده است.خوشبختانه در سال های اخیر، ایرانیان توانسته اند محصولاتی باکیفیت را در میان سبد خودروهای مونتاژی خود داشته باشند و سراتو یکی از آن هاست. این خودرو مونتاژی موفقیت های بسیاری را در بازار خودرو به دست آورد و در چهار تیپ مختلف به دست مشتریان رسید و از آن استقبال زیادی شد. از جمله تیپ ها و مدل های مختلف سراتو مونتاژ می توان به ۱.۶ لیتری دنده ای لو آپشن، ۱.۶ لیتری دنده ‌ای آپشنال، ۲.۰ لیتری اتوماتیک لو آپشن و ۲.۰ لیتری اتوماتیک آپشنال اشاره داشت.

باید اشاره داشت که به لحا فنی و تجهیزاتی تفاوت هایی میان این تیپ ها وجود دارد، اما قطعات تا حدی با خودروهای وارداتی شبیه به هم است. با این حال نیز نمی توان از تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ با نسخه اصلی نیز چشم پوشی کرد. در این مطلب نیز قصد داریم که تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ و نسخه اصلی

پیش از آن که به بررسی تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ بپردازیم، باید لوازم یدکی دو خودرو سایپایی و وارداتی را بررسی کنیم. همان گونه که اشاره کرده ایم، در بازار ایران دو مدل سراتو سایپایی و مونتاژ و وارداتی را می بینیم که هر دو آن ها کیفیت بسیاری دارد. در سال های گذشته خودرو سازی سایپا قراردادی را با کیاموتورز منعقد کرد و طی این قرار داد کیاموتورز امتیاز مونتاژ سراتو را به ایران دارد. لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ با نسخه اصلی اختلاف چندانی ندارد اما با این حال به لحاظ کیفی لوازم یدکی سراتو وارداتی با کیفیت تر بوده و البته نسبت به مدل سایپایی بسیار گران تر است. شایان ذکر است که خودروهای مونتاژی به لحاظ امکانات رفاهی، تفاوت هایی با مدل های وارداتی دارند و با آن ها یکسان نیستند به همین دلیل است که مدل های وارداتی گران تر از مدل های سایپایی و مونتاژی هستند.

اگر شما نیز قصد خرید این خودرو را دارید و به لوازم یدکی آن اطمینان ندارید، باید اشاره کنیم که کیا سراتو از هر لحاظ (چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ فنی و قطعاتی) بسیار با کیفیت است. بعلاوه لوازم یدکی سراتو و نحوه ساخت این خودرو، بگونه ای است که مصرف سوخت آن به شدت پایین آمده و به همین دلیل اگر به دنبال یک خودرو با مصرف سوخت کم هستید، سراتو برای شما گزینه ای مناسب است. از سوی دیگر تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ با نسخه اصلی به لحاظ سطح دسترسی نیز بدین شکل است که لوازم یدکی مدل های سایپایی و مونتاژ نیز در بازار بیشتر از مدل وارداتی وجود دارد. اگر قصد خرید و تهیه قطعات یدکی سراتو در مدل های وارداتی و سایپایی را دارید، بهتر است که به فروشگاه های معتبر در این زمینه مراجعه کنید.

قطعات تقلبی سراتو سایپایی و وارداتی

می توان اذعان داشت که به لحاظ کیفیت تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ با نسخه اصلی تا حدی به چشم می خورد اما این موضوع بدان معنا نیست که قطعات سایپایی کیفیت ندارند! بلکه قطعات مونتاژی نیز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و شما عزیزان نیز می توانید به راحتی آن را تهیه کنید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که همیشه در کنار لوازم یدکی اصل و اورجینال (چه نوع سایپایی و چه نوع وارداتی) قطعات تقلبی نیز وجود دارد.

قطعات تقلبی کیفیت بالایی نداشته و تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ با لوازم یدکی تقلبی بسیار فاحش و عیان است. بنابراین یکی از نکات مهم در زمان خرید لوازم یدکی کیا سراتو، این است که در هر حالتی کیفیت این قطعات را در نظر داشته باشید و قطعاتی با اصالت و به همراه گارانتی را خریداری کنید. به عنوان مثال، خرید فیلتر بنزین سراتو در مدل تقلبی می تواند آسیب جدی به خودرو وارد نماید و استفاده از قطعات و لوازم یدکی تقلبی علاوه بر هدر رفت هزینه، می تواند به قطعات دیگر هم آسیب وارد کند. سعی کنید که برای خرید لوازم یدکی هر نوع خودرویی، به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

تشخیص قطعات یدکی سراتو اورجینال چگونه است؟

این سوال ممکن است برای بسیاری از شما عزیزان به وجود بیاید. در همین ابتدا به شما توضیح دهیم که تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ با نسخه های تقلبی و بی نام و نشان در بازار بسیار است و برای مدل های ساخت ایران نیز نسخه های اورجینال و تقلبی وجود دارد.

میان لوازم اصلی سراتو وارداتی با همین نسخه های تقلبی نیز تفاوت هایی در ظاهر وجود دارد که توجه به آن ها باعث می شود شما لوازمات نامناسب را خریداری نکنید. شایان ذکر است که لوازم یدکی کیا در نسخه های اصلی، لوگو مربوطه با دقت بسیاری بر روی قطعات چاپ شده است و اگر شما به بسته بندی آن توجه کنید، می توان تفاوت را به راحتی مشاهده کرد! از سوی دیگر تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ نیز با نسخه های تقلبی موجود در بازار به لحاظ ظاهری نیز قابل رویت است و باید مراقبت قطعات تقلبی باشید! شما عزیزان می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر قطعات مناسب و با کیفیت بالا را خریداری نمایید.

تشخیص لوازم یدکی سراتو اصلی

بررسی کلی لوازم یدکی سراتو

به صورت کلی لوازم یدکی سراتو شامل لوازم بدنه، قطعات و لوازم موتوری، لوازم جلو بندی سراتو و لوازم برقی آن می شود و تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ با نسخه های اصلی و تقلبی نیز در تمام این قطعات قابل رویت است. از جمله مهم ترین قطعات و لوازم سراتو به شرح زیر است:

  • پمپ هیدرولیک فرمان سراتو
  • شمع سراتو سایپا
  • لنت ترمز جلو سراتو
  • گیربکس و بلبرینگ چرخ سراتو
  • قفل صندوق عقب سراتو
  • سنسور پارک دنده عقب
  • پمپ بنزین سراتو و …

تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ با مدل های وارداتی

در خصوص تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ با مدل وارداتی باید اشاره داشت که لوازم یدکی سراتو در مدل های وارداتی و سایپایی در برندهای مختلف به بازار عرضه می شوند. در واقع یکی از مهم ترین و اساسی ترین تفاوت های لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ با مدل های وارداتی، منشا تولید این لوازم و قطعات است.

قطعات وارداتی مطابق با استانداردهای جهانی تولید شده اما لوازم یدکی سایپایی با توجه به نیاز ها و استانداردهای داخلی تولید و به بازار ارائه می شود. این قطعات به لحاظ کیفیت، طول عمر، قیمت و … با یک دیگر تفاوت دارند.

مهم ترین تفاوت قطعات سراتو سایپایی و وارداتی

قطعات ضعیف سراتو کدام است؟

همان گونه که می دانید، در تمامی خودروها برخی از قطعات و لوازمات یدکی وجود دارند که ضعیف هستند و باید زودتر از سایر قطعات تعویض شوند. این موضوع در تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ با نسخه وارداتی بیشتر به چشم می خورد. از جمله قطعاتی که در خودرو سراتو باید زودتر تعویض شوند و به اصطلاح تا حدی ضعیف هستند، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • توپی سر کمک
  • میل موج گیر
  • لاستیک ها
  • روغن موتور ( در بیشتر خودروها لازم است که روغن موتور را نیز پس از گذشت ۵ هزار کیلومتر تعویض کنید تا خودرو عملکرد بهتری داشته باشد. )

نکات مهم در خرید لوازم یدکی اصلی

به هنگام خرید لوازم یدکی اصلی خودرو سراتو، یک سری نکات مهم وجود دارد که رعایت آن ها حائز اهمیت است. این نکات به شرح زیر می باشد:

  • تطابق داشتن قطعات و لوازم یدکی با مدل خودرو سراتو بسیار مهم است. زیرا قطعات برای هر مدل طراحی و ساخته شده اند و شما نمی توانید قطعات را جایگزین یک دیگر کنید.
  • قطعات و لوازم یدکی را از برندهای معروف و معتبر در زمینه لوازم خودرو استفاده کنید تا از کیفیت و عمر مفید بالایی برخوردار باشند. تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ با مدل های تقلبی در کیفیت قطعات نیز به چشم می خورد.
  • قیمت‌گذاری محصولات را مقایسه کرده و به دنبال کیفیت بالا و توام با قیمت مناسب باشید.
  • محصولاتی را خریداری کنید که دارای گارانتی هستند. این موضوع می ‌تواند به شما اطمینان بیشتری در مورد عملکرد محصولات ارائه دهد.
  • نصب و راه ‌اندازی محصولات را توسط تعمیرکاران ماهر و متخصص انجام دهید
  • قطعاتی را خریداری کنید که ایمنی بالایی داشته باشند و همچنین به ایمنی خودرو شما آسیبی وارد نکند.
  • پس از نصب لوازم، به مراقبت و نگهداری منظم آن ها توجه کنید تا عمر مفید آن ها را افزایش دهید.

نتیجه گیری تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ با سایر مدل ها بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت فرمایید.

سوالات متداول در مورد تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ

  • قطعات سراتو چند نوع دارد؟

قطعات یدکی سراتو به چند دسته تقسیم شود از جمله می توان به لوازم جانبی سراتو، لوازم ترئینی، لوازم گیربکس، قطعات موتوری و لوازم بدنه شامل می شود.

  • آیا محصول سراتو داخلی مانند وارداتی است؟

قاعدتا خیر. محصول مونتاژ داخل، نه ‌تنها از مواد متفاوتی در کابین و داشبورد استفاده کرده است، بلکه در زمینه‌ی عایق ‌کاری بدنه وکنترل کیفیت نهایی و … کمی پایین تر از سراتو وارداتی است.

  • تفاوت شلگیر سراتو در مدل چینی و کره ای در چیست؟

شُلگیرهای زیر گِلگیرهای جلوی سراتو ساخت چین هستند و به قیمتی بیش از ۳۰۰ هزار تومان برای هر گلگیر عرضه می شوند. شلگیرهای سراتو از نوع کره ای هم در بازار موجودند و البته قیمتی تقریباً دو برابر نمونه چینی دارند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۳ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :شبنم واسقی

      سلام خسته نباشید به گروه خوبتون، قطعات تقلبی سراتو سایپایی و وارداتی خیلی زیاد شده و واقعا تشخیصش سخته.

      1. نویسنده :کارشناس روابط عمومی

        سلام شبنم عزیز
        بخاطر به اشتراک گذاشتن نظرتون با ما از شما سپاسگذاریم.