وام با سند خودرو | محاسبه قیمت خودرو برای وام فوری

وام با سند خودرو | محاسبه قیمت خودرو برای وام فوری
شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-29
کد خبر: 265109 |
تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴ | منبع: rapitloan.com
127 بازدید
۲
7
ارسال به دوستان
پ

اگر برای وام با سند خودرو و مقدار وامی که به یک خودرو تعلق می‌گیرد، به دنبال پاسخ به سوالات خود هستید، تا آخر این نوشته را مطالعه کنید، تا با جزییات این نوع از تسهیلات آشنا شوید.

وام با سند خودرو | محاسبه قیمت خودرو برای وام فوری

مواردی مانند اینکه این تسهیلات مالی چیستند و چه مزایایی دارند؟ همچنین نحوه قیمت‌گذاری خودرو جهت تعیین مبلغ وام را بررسی می‌کینم. همراه این مقاله باشید تا اطلاعات جامعی را درباره وام با سند خودرو را به دست آورید.

وام با سند خودرو چیست؟

گرفتن وام و دریافت سرمایه فوری، از نیازهای امور مالی ما است. و یکی از بهترین انواع وام‌های فوری، از طریق سند خودرو است. یعنی وامی که می‌توان، در ازای رهن قرار دادن سند ماشین شخصی دریافت کرد.

وام با سند خودرو یک نوع وام فوری، با روند اداری بسیار کوتاه است، که در آن سند مالکیت خودروی شما، به عنوان وثیقه نزد بانک یا موسسه مالی قرار می‌گیرد. این وام به شما اجازه می‌دهد که بدون نیاز به فروش خودرو، به مبلغ مشخصی از پول نقد دسترسی پیدا کنید.

به معنی که برای تضمین بازپرداخت وام، از سند خودرو به عنوان ضمانت استفاده می‌شود. این وام‌ها توسط بانک‌ها، موسسات مالی و اشخاص حقوقی ارائه می‌شوند و می‌توان از آنها برای مصارف مختلف مانند خرید کالا، انجام تعمیرات، پرداخت بدهی و سرمایه گذاری و غیره استفاده کرد.

مزیت‌های وام با سند خودرو:

از مزیت‌های اصلی وام با سند خودرو، می‌توان به سرعت در دریافت وام، عدم نیاز به ضامن، و امکان استفاده از خودرو در طول مدت وام اشاره کرد.

  • دریافت بسیار آسان وام
  • بدون نیاز به ضامن
  • سقف نامحدود وام
  • کاربری آسان
  • قابلیت تمدید وام، در صورت تمایل

اولین قدم برای دریافت وام با سند خودرو

برای درخواست وام در اولین قدم، باید شرایط شخصی خود را در بررسی کنید؛ یعنی در ابتدا باید وضعیت مالی خود را در نظر بگیرید که آیا توان بازپرداخت اقساط وام را خواهید داشت؟ مدارک شخصی و شناسایی شما مشکلی ندارند؟ به سیستم بانکی و مالی بدهکار نیستید؟

در مرحله بعد شرایط ماشین شخصی خود را بررسی نمایید؛ آیا سال ساخت خودرو بالاتر از سال ۱۳۹۰ است؟ آیا وضعیت ظاهری و بدنه خودرو در وضعیت مطلوبی قرار دارد؟ قیمت روز ماشین شما، بالای ۲۰۰ میلیون تومان ارزش دارد؟ آیا مدارک و اسناد خودرو، در دسترس و بدون مشکل ظاهری و قانونی است؟

و در گام بعدی بررسی، باید شرایط موسسه مالی و سرمایه گذاری را به دقت مطالعه کنید؛ آیا موسسه مالی، معتبر و قابل اعتماد است؟ آیا سرمایه گذاری‌های موفق و تأمین سرمایه فوری را انجام داده است؟ قوانین موجود در موسسه در نهایت به نفع دو طرف قرارداد خواهد بود؟ اگر خودرو را در رهن قرار دهم، پس از بازپرداخت اقساط، از رهن خارج خواهد شد؟

آیا کارشناسان موسسه به بهترین شکل من را راهنمایی خواهند کرد؟ و در سریع ترین زمان ممکن وام را دریافت خواهم کرد؟ و بسیاری از موارد مهم که باید تا قبل از درخواست وام و امضای توافق نامه بررسی شود.

وام خودرو

گام مهم برای دریافت وام پس از بررسی شرایط

شاید یکی از بهترین روش‌های بررسی، تماس با موسسات مالی و سرمایه گذاری، و آگاهی از شرایط و ضوابط آن‌ها باشد. زیرا وضعیت باید خودرو بررسی شود تا بتوان قیمت گذاری مناسبی را انجام داد. چرا که از آن طریق، ارزش روز خودرو و سقف مبلغ وامی که پرداخت می‌گردد، مشخص می‌شود.

این وام سقف محدودی ندارد و بسته به میزان ارزش و قیمت روز ماشین شخصی شما، می‌توان مبالغ وام بالاتری را نیز دریافت کرد.

بیشترین مبلغ وام و قیمت خودرو، بر اساس فاکتورهایی مانند قیمت روز خودروهای مشابه، شرایط ظاهری و فنی خودرو و برخی از موارد خاص سنجیده می‌شود.

از آنجایی که برای در نظر گرفتن مبلغ وام، باید مبلغ خودرو را تعیین کرد، بنابراین در ادامه، به بررسی و روش‌های تعیین قیمت خواهیم پرداخت.

محاسبه قیمت خودروی کارکرده برای تعیین سقف وام:

محاسبه قیمت خودروهای دست‌دوم و کارکرده، با چالش‌های زیادی همراه است. این مساله چه در زمان خرید و فروش خودرو، و چه در محاسبه قیمت برای در رهن قراردادن خودرو وجود دارد.

خریداران به دنبال راهی هستند که ماشین‌های دست دوم را به بهترین قیمت بخرند، و از طرفی فروشندگان نیز به دنبال فروش ماشین شخصی خود، به بالاترین قیمت ممکن هستند. در نتیجه گاهی مواقع قیمت ماشین، برای دو طرف معامله رقم معقولی نیست.

به طور کلی محاسبه قیمت خودرو از راه‌های تقریبا مشخصی به دست می‌آید. فاکتورهای زیادی هستند که در تخمین قیمت خودروهای دست دوم مورد توجه قرار می‌گیرد و کمی به بررسی آن می‌پردازیم.

محاسبه قیمت بر اساس سن و طول عمر مفید

اولین فاکتوری که برای قیمت خودرو در نظر گرفته می‌شود، سن یا طول عمر ماشین است. طبیعی‌ست اگر ماشینی بیش از ۵ سال است که مشغول کار بوده، قیمت آن نسبت به ماشین‌های نو و کم کارکرد کمتر خواهد بود.

بنابراین هر اندازه کارکرد ماشین کمتر باشد و خودرو سالم‌تر و سرحال‌تر نگهداری شده باشد، مبلغی که توسط کارشناسان خودرو برای آن در نظر گرفته می‌شود بیشتر خواهد بود. البته این موضوع در شرایطی صادق است که ماشین تصادف سنگینی نداشته باشد.

محاسبه کارکرد خودرو

کارکرد خودرو نیز در زمان محاسبه قیمت، از مهمترین فاکتورهای آن می‌باشد؛ یعنی از ساعتی که ماشین توسط سازنده تولید شده تا لحظه ارزش‌گذاری، چند کیلومتر را طی نموده است. میزان کیلومتر طی شده طبیعی، که برای ماشین‌های دست دوم در نظر گرفته شده، بین ۲۰ تا ۲۵ هزار کیلومتر به ازای هر سال است.

اگر میزان مسافتی که ماشین طی کرده از این مقدار بیشتر باشد، مبلغی که برای خودرو در نظر گرفته می‌شود کمتر خواهد بود.

وضعیت بدنه و ظاهری خودرو

ماشینی که به لحاظ فنی و ظاهری سالم باشد معمولاً قیمت بیشتری نسبت به خودروهایی که دچار تصادف و خرابی شده‌اند، دارند. اگر ماشین به خاطر تصادفاتی که داشته، دارای تعویض قطعات بدنه و رنگ‌شدگی باشد، مبلغی که برای آن در نظر گرفته می‌شود کمتر از خودرویی است که سالم و بی‌خط و خش مانده است.

اعتبار بیمه‌ای خودرو

میزان اعتبار بیمه خودرو نیز در قیمت آن تأثیرگذار است. اگر تا به حال تصادفی نداشته‌اید و از بیمه ماشین استفاده نکرده‌اید، مبلغی که برای قیمت خودرو در نظر گرفته شده بیشتر خواهد بود. اما در صورتی که بیمه ماشین استفاده شده باشد، مبلغی که برای قیمت خودرو تعیین می‌شود کمتر است.

همچنین در نظر داشته باشید، مدت‌ زمانی که از اعتبار بیمه خودرو باقی ‌مانده نیز، در تعیین قیمت نهایی خودروی دست دوم موثر است.

وضعیت فنی خودرو

ماشین یک کالای مصرفی است و در مدت زمانی مالک یک ماشین شخصی هستیم و از آن استفاده می‌کنیم، باید سرویس‌های دوره‌ای آن انجام شود. همچنین قطعات مصرفی نیز باید در سریع‌ترین زمانن ممکن، تعویض یا تعمیر شوند.

هر کدام از مشکلاتی فنی و تصادفاتی که خودرو داشته نیز در تخمین قیمت آن تأثیرگذار است. در واقع اگر ماشین مشکلات فنی شدید داشته باشد، قیمتی که برای آن تعیین می‌شود کمتر از خودروی سالم و بدون عیب و نقص خواهد بود.

استفاده از کارشناسان خودرو

کسانی که قصد خرید یا فروش ماشین‌های دست دوم را دارند به دنبال راهی هستند که بتوانند قیمت دقیق ماشین را تخمین بزنند. برای اینکه ارزیابی خودرو و تعیین قیمت آن به درستی انجام شود، بهترین راه این است، که از کارشناسان متخصص در این زمینه کمک بگیرید و ماشین را با برگه کارشناسی قیمت‌گذاری نمایید.

استفاده از کارشناسان خودرو، می‌تواند به تعیین دقیق‌تر قیمت یک خودروی شخصی کمک کند. کارشناسان با بررسی کامل بخش فنی و بدنه ماشین، و استفاده از دانش و تجربه خود، قیمت مناسبی را پیشنهاد می‌دهند.

محاسبه قیمت خودروی کارکرده و دست دوم

پرسش‌هایی‌ در خصوص قیمت گذاری خودرو

چگونه می‌توانم از قیمت‌های بازار خودرو مطلع شوم؟ می‌توانید از سایت‌های خرید و فروش خودرو و آگهی‌ها استفاده کنید و با استفاده از قیمت خودروهای مشابه، ارزش تخمینی ماشین خود را بیابید.

آیا استفاده از کارشناسان قیمت‌گذاری ضروری است؟ استفاده از کارشناسان خودرو می‌تواند به تعیین دقیق‌تر قیمت کمک کند، اما ضروری نیست.

چه عواملی بیشترین تاثیر را بر قیمت خودرو دارند؟ عوامل مختلفی مانند سال ساخت، کارکرد، وضعیت فنی و ظاهری، سابقه تصادفات و بدنه خودرو، تاثیر زیادی بر قیمت دارند.

آیا تجهیزات جانبی می‌تواند بر قیمت خودرو تاثیرگذار باشد؟ بله، وجود تجهیزات و امکانات جانبی می‌تواند قیمت خودرو را افزایش دهد، که البته در برخی از موارد، در زمان خرید و یا قیمت‌گذاری مورد توافق قرار نمی‌گیرد.

چگونه می‌توانم قیمت دقیق خودرو را تعیین کنم؟ با بررسی همه فاکتورها و عوامل مختلف، استفاده از ابزارهای آنلاین و مشاوره با کارشناسان خودرو ، می‌توانید قیمت دقیق خودرو را تعیین کنید.

در ادامه که ارزش‌گذاری خودرو مشخص گردید، به سراغ وام و شرایطی که وام با سند خودرو دارد خواهیم پرداخت.

شرایط پرداخت وام با سند خودرو

در وهله اول برای دریافت وام، باید مدارک و شرایط دریافت وام را داشته باشید. این مدارک شامل مدارک شناسایی و مالکیت خودرو، و مدارک هویتی شخص درخواست دهنده وام می‌باشد.

شرایط خودرو:

در خصوص قیمت‌گذاری روش‌هایی را بررسی کردیم. علاوه بر این، خودرویی که برای درخواست وام ارائه می‌شود، باید ویژگی‌هایی را داشته باشد، شرایطی مانند سال ساخت، وضعیت بدنه، بیمه، وضعیت حقوقی و… را داشته باشد.

    • مدل خودرو باید بعد از سال ۱۳۹۰ باشد
    • پلاک خودرو باید در شهرهای تهران و کرج ثبت شده باشد.
    • ارزش روز خودرو باید بالای ۲۰۰ میلیون تومان باشد.
    • مدارک شناسایی و مالکیت خودرو باید بدون مشکل قانونی باشد

شرایط درخواست دهنده وام:

این وام به همه افرادی که دارای خودرو باشند تعلق می‌گیرد، اما باید دارای پیش شرط‌هایی باشند که بتوانند وام را درخواست دهند.

    • سن متقاضی وام باید بالای ۱۸ سال باشد.
    • مدارک شناسایی و هویتی کامل را داشته باشد.
    • تابعیت کشور ایران را داشته باشد.
    • سابقه اعتباری و مالی بد، مانند چک برگشتی را نداشته باشد.
    • توانایی بازپرداخت اقساط وام را داشته باشد.

مدارک مورد نیاز:

این مدارک لازم، شامل تمامی مدارکی‌ست که هویت و مالکیت قانونی را احراز کند. مدارک شخص متقاضی و خودرو شامل:

    • برگ سبز خودرو
    • کارت خودرو
    • بیمه نامه خودرو
    • مدارک شناسایی درخواست دهنده

مبلغ وام با سند خودرو:

همانطور که گفتیم، مبلغ وام با سند خودرو به عواملی مانند ارزش خودرو، سال ساخت، نوع خودرو و اعتبار مالی و توان بازپرداخت شخص درخواست دهنده بستگی دارد. به طور کلی باید گفت که از ۵۰ تا ۷۰ درصد ارزش خودرو را می‌توان وام دریافت کرد.

نرخ سود وام:

نرخ بهره وام با توجه به شرایطی مانند سقف وام و مدت زمان بازپرداخت، متفاوت است، بنابراین این موضوع را باید در زمان مشاوره با کارشناسان و تقاضای دریافت وام، مطرح و بررسی نمود.

نحوه بازپرداخت وام روی خودرو:

وام با سند خودرو، با شرایط مناسب هر شخصی ارائه می‌گردد، تا این امکان فراهم شود که طیف گسترده‌ای از درخواست دهندگان بتوانند از این وام بهره‌‌مند شوند. مانند بسیاری از وام‌ها، اولین قسط وام، پس از پرداخت مبلغ در حساب متقاضی محاسبه می‌شود، که به طور معمول ۱ ماه پس از آن می‌باشد. در این وام، امکان قسط بندی از ۶ ماه تا بیشتر از ۱ سال نیز وجود دارد. همچنین توجه کنید که این نوع وام، امکان تمدید را نیز دارد. یعنی پس از پرداخت اقساط آخر وام، و یا در صورت دلخواه، می‌توان با هماهنگی موسسه، وام را برای مدت معینی دوباره تمدید کرد.

مدت بازپرداخت اقساط وام

بازپرداخت وام،با توجه به مبلغ وام و توان مالی شخص متقاضی وام تعیین می‌گردد، و مدت زمان آن نیز معمولاً بین ۶ ماه تا ۱۸ ماه متغیر است. تاریخ دقیق پرداخت اولین قسط نیز، در زمان امضای قرارداد و پرداخت مبلغ توسط موسسه اعلام می‌گردد.

وام فوری با سند خودرو

نکاتی که باید قبل از دریافت وام به آنها توجه کرد:

شرایط دریافت وام ممکن است در بانک ها و موسسات مختلف، متفاوت باشد. یکی از بهترین شیوه‌های تحقیق در خصوص مناسب بودن یک وام، این است که برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، به وب سایت و یا شعبه آن بانک و موسسه مورد نظر مراجعه کنیم.

همچنین در برخی موارد، می‌توانیم با کارشناسان موسسه‌های مالی و تأمین سرمایه معتبر، به صورت تلفنی صحبت کنیم و از جزییات وام آگاه شویم. اما تعدادی از موارد، همواره با توجه به اهمیتی که دارند، باید در نظر گرفته شوند:

  • قبل از دریافت وام، از شرایط و ضوابط وام در بانک‌ها و موسسات مختلف استعلام بگیرید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.
  • به نرخ سود وام، کارمزدها و سایر هزینه های جانبی توجه کنید.
  • از توانایی خود در بازپرداخت اقساط وام اطمینان حاصل کنید.
  • قبل از امضای قرارداد وام، تمام شرایط و تعهدات خود را به دقت مطالعه کنید.

مراحل دریافت وام با سند خودرو

دریافت این وام، مراحل بسیار ساده‌ای دارد، و به همین دلیل جزو وام‌های سریع و فوری به حساب می‌آید که به طور خلاصه شامل مواردی است:

  • بررسی مدارک: بانک یا موسسه مالی، مدارک متقاضی و خودرو را بررسی می‌کند.
  • ارزیابی خودرو: پس از آن، ارزیابی قیمت خودرو توسط کارشناس موسسه است.
  • تکمیل فرم درخواست: مستندات اولیه ارائه و فرم‌های مربوط به قرارداد وام امضا می‌شود.
  • پرداخت وام: پس از تایید مدارک و قرارداد، مبلغ وام به حساب متقاضی واریز می‌شود.

پرسش‌های متداول درباره وام با سند خودرو

در این بخش به برخی از سوالاتی که پرتکرار بوده و همواره از سمت متقاضیان وام، درباره وام با سند خودرو پرسیده می‌شود، پاسخ داده‌ایم:

آیا خودرو در طول مدت وام قابل استفاده است؟ بله، شما می‌توانید از خودروی شخصی‌تان، مانند گذشته استفاده کنید.

آیا امکان بازپرداخت پیش از موعد وجود دارد؟ بله، بیشتر موسسه‌های مالی این امکان را فراهم می‌کنند.

آیا همه خودروها قابل پذیرش وام هستند؟ خیر، خودرو باید شرایط خاصی مانند سال ساخت و ارزش ریالی و ویژگی‌های ظاهری و فنی، شرایط قابل قبولی را داشته باشد.

وام با سند خودرو چقدر طول می‌کشد تا پرداخت شود؟ این وام به طور معمول طی ۲ تا ۳ روز کاری پرداخت می‌شود.

آیا باید خودرو دارای بیمه شخص ثالث باشند؟ بله، بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر، یکی از مدارک لازم است که در هنگام دریافت وام باید ارائه شود.

آیا می‌توانم وام بیشتری نسبت به ارزش خودرو دریافت کنم؟ خیر، مبلغ وام معمولاً به درصد مشخصی از ارزش خودرو تعلق می‌گیرد.

آیا می‌توان وام را تمدید کرد؟ چنانچه اقساط وام پرداخت شود، در صورت رضایت طرفین، بله وام قابل تمدید است.

سخن پایانی

تعیین قیمت خودروی دست دوم و کارکرده یک فرآیند مهم و گاهی سخت است که نیاز به دقت و بررسی کامل دارد. با توجه به عوامل مختلف و استفاده از ابزارها و کارشناسان، می‌توانید قیمت مناسبی را برای خودرو تعیین کنید.

پس از تعیین مبلغ خودرو، می‌توانید تا سقف مشخصی از ارزش قیمتی آن را وام دریافت نمایید. وام با سند خودرو، یک راه حل سریع و کارآمد، برای دسترسی به منابع مالی و تأمین سرمایه فوری است. با داشتن اطلاعات کافی و انجام تحقیقات لازم، می‌توانید از این نوع وام به بهترین شیوه استفاده نمایید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :سمانه محمدی

      نمیدونستم با سند خودرو هم وام میدن مرسی از مقالات خوبتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده سمانه جان