شیوا قاسمی: دست بانک ها در جیب مردم است - افق اقتصادی

شیوا قاسمی: دست بانک ها در جیب مردم است - افق اقتصادی
جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 144766 |
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ |
213 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد۱۰۰ – عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد بانک ها ودریافت سودهای کلان تاکید کرد که نباید دستمان دائما در جیب مردم باشد.

شیوا قاسمی: دست بانک ها در جیب مردم است

شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان در گفتگو با اقتصاد ۱۰۰ گفت:‌ما در کشوری اسلامی زندگی می کنیم که باید قوانین شرع رعایت شود و مطابق آن بانک ها وام قرض الحسنه به متقاضیان اعطا کنند.اما متاسفانه کسی که ۱۰۰ میلیون وام می گیرد باید حدود ۴۴ میلیون تومان نیز سود پرداخت کند که اینکار بسیار نادرست است.

وی تاکید کرد: کسی که با مشکل مواجه شده دریافت وام را راهکاری برای خود می داند اما بانک ها از گرفتاری مردم سوء استفاده می کنند وبا دریافت سودهای نامتعارف مشکلی به مشکلات اضافه می کنند لذا به نظر من وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید برنامه ای داشته باشند وحتما پاسخگو باشند.

نماینده مریوان در پاسخ به اینکه بانک ها سود و ضرر خود را از جیب ملت برداشت می کنند گفت: الان همه دست در جیب مردم کردند و این خوب نیست که دائما دستمان در جیب ملت باشد.

وی درمورد اعطای وام های ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن که منجر به وام فروشی شده افزود:این چیزها در شان،جایگاه ،شخصیت ،فرهنگ و آداب  مردم ایران نیست و شاهدیم که کسی هم جلوی آنها را نمی گیرد.

این نماینده دوره یازدهم مجلس تصریح کرد: حتما مساله را با رئیس مجلس آقای قالیباف مطرح می کنم و از کمیسیون اقتصادی مجلس هم انتظار می رود ابزار نظارتی خود استفاده کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید