شناسایی ۱۱۰ هزار خانه لوکس در تهران - افق اقتصادی

شناسایی ۱۱۰ هزار خانه لوکس در تهران - افق اقتصادی
جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 131954 |
تاریخ انتشار : ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۵۴ |
216 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در ۵ ماه گذشته ۳۳ هزار و ۳۸۵ شرکت به سامانه مودیان مالیاتی متصل شده اند که رشد قابل توجهی داشته است.

شناسایی ۱۱۰ هزار خانه لوکس در تهران

به گزارش اقتصاد۱۰۰، شهادی سبحانیان گفت: از منظر سازمان مالیاتی در حوزه نظارت تمامی مشاغل باید  مالیات پرداخت کنند و در حال حاضر طبق ارزیابی ها پزشکان بیشتر از سایرین مالیات پرداخت می‌کنند. باید تمامی مشاغل از جمله پزشکان و وکلا  دستگاه کارت خوان داشته باشند.

به گفته رئیس سازمان مالیات،  مالیات بیش از ۵۰ درصد اصناف و مشاغل صفر است و ما به سمت مالیات ستانی عادلانه و مبتنی بر داده حرکت کرده ایم. در حال حاضر متوسط مالیات پرداختی اصناف و مشاغل حدود ۴۰۰ هزار تومان است.

او گفت:  از ۸ میلیون کسبه و صاحبان مشاغل در کشور حدود ۵۱ درصد معادل  ۴میلیون و ۱۲۴ هزار نفر مالیات صفر داشته‌اند، یعنی مالیاتی نپرداخته‌اند.

او می‌گوید: استقرار سامانه پایانه فروشگاهی  و سامانه مودیان  مهم ترین تحول در حوزه مالیات ستانی بوده و دولت در حال پیگیری این موضوع و قانون است و پیشرفت های خوبی در این حوزه صورت گرفته است .

 سبحانیان گفت : ابتدای امسال ۱۹۵۰ شرکت  صورت حساب در سامانه مودیان صادر می کردند  اما طی ۵ماه گذشته  تعداد شرکت ها به ۳۳ هزار و ۳۸۵ مورد رسیده است که رشد قابل توجهی داشته است .

رئیس سازمان امور مالیاتی بیان کرد: برای بخشی از فعالان اقتصادی و فعالان بزرگ که گردش حساب زیادی دارند و باید یک مالیات علی الحساب پرداخت کنند و از منظر عدالتی باید این اتفاق بیفتد و باید دانه درشت ها مالیات پرداخت کنند.

معاون وزیر اقتصاد گفت: دریافت مالیات به شیوه سنتی و نظام سنتی در حال برچیده شدن است و براساس عملکرد و داده های اطلاعاتی و فعالیت های اقتصادی انجام شده این مالیات دریافت می شود و حتی ممکن  است مالیات امسال نسبت به سال گذشته کمتر باشد.

او گفت: برخی از مردم تصور می کنند تنها با استفاده از دستگاه کارت‌خوان مالیات دریافت می شود و اگر کارت به کارت کنند مشمول مالیات نمی شوند اما باید بگویم که براساس هوش مصنوعی و الگوریتم ما درآمدها را بررسی می‌کنیم .

شناسایی ۱۱۰ هزار خانه لوکس در تهران

سبحانیان گفت:  ۱۱۰هزار خانه لوکس در تهران  را شناسایی کرده ایم و برای جلوگیری از فرار مالیاتی این خانه ها با استفاده از روش های دانش بنیان در حال شناسایی است . عزم ما برای مالیات ستانی از خانه های لوکس بانک ها جدی است.

رئیس سازمان مالیاتی افزود:ملاک خانه‌های لوکس طبق قانون امسال به به ۲۰ میلیارد تومان ارتقا یافت و همین میزان قیمت باعث شناسایی حدود ۱۱۰ هزار خانه لوکس تنها در تهران شده است.

او در خصوص اخذ مالیات از سلبریتی ها هم گفت: تاکنون برای ۵۰۰ نفر از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها پرونده تشکیل شده است و حدود ۳۰ میلیارد تومان مالیات گرفته شده است.

سبحانیان گفت: ۲۵۲ هزار خودرو لوکس شناسایی شده در سال گذشته، به ۱۷۰ هزار خودرو تقلیل پیدا کرده است و میزان مالیات آن‌ها نیز به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید