حقوق و مزایای کارگران افزایش یافت - افق اقتصادی

حقوق و مزایای کارگران افزایش یافت - افق اقتصادی
جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 120957 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴ |
241 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد ۱۰۰-نماینده کارگران در کشور با اشاره به اینکه کارگر در دوره آزمایشی از روز اول بیمه و حقوق دارد گفت: تنها کارگاه هایی که تحت عنوان طرح کارورزی و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار کار می کنند, می توانند نیروی کار آزمایشی با شرایط مشخص جذب کنند.

حقوق و مزایای کارگران افزایش یافت

به هر صورت، تعهدات کارفرما در مدت آزمایشی قرارداد کمتر است. با این حال، باید توجه داشت که این نوع قرارداد محدود به زمانی مشخص است و کارفرما نمی‌تواند برای شانه خالی کردن از تعهدات خود نسبت به کارگر، مدت زمان آزمایشی را تمدید کند. متأسفانه این روزها مشاهده می کنیم که تعدادی از کارگران با گلایه از کارفرمایان بیان می کنند, که کارفرما در حقشان اجحاف کرده است . به طور مثال کارفرما در قرارداد شفاهی به نیروی کار گفته است که بعد از یک دوره چند ماهه، حقوق و مزایای قانونی را پرداخت می کند, اما بعد از پایان دوره آزمایشی کارفرما از تعهد شفاهی خود شانه خالی می کند و می گوید که این صحبت را نکرده است و زیربار حرفی که به نیروی کار و وعده ای که داده است نمی رود. در این میان وقت و انرژی و زمان نیروی کار از دست رفته است.

 وی با اشاره به اجرای طرح کارورزی و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار گفت: تنها افرادی که تحت این دو طرح آموزش مهارت و دور آموزشی می بینند شرایطشان متفاوت است. کارگاه هایی که این دو طرح را اجرا می کنند, می توانند تحت قوانین و شرایطی که برایشان مشخص شده است, نیروی کار آزمایشی جذب کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید