به گزارش اکوایران ، سهام بانک سامان در بازار پایه زرد فرابورس ایران با نماد سامان شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام این بانک در حال حاضر ۱۴ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان است. بانک سامان در ۶ماهه سال جاری ۷۵۲ ریال سود محقق کرده که با  سرمایه قدیم بود و با  سرمایه جدید به سود ۵۳۳ ریالی رسیده است.

افزایش سرمایه این بانک در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۵  بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵  و صورتجلسه هیئت مدیره مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است. در این افزایش سرمایه، بانک سامان از سرمایه قدیم ۳ هزار و ۴۲۷ میلیارد تومانی خود ۴۰.۸ درصد افزایش سرمایه یافت و به سرمایه جدید ۴ هزار و ۸۲۷ میلیارد تومانی رسید. ۸۰۰ میلیارد تومان از افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و ۶۰۰ میلیارد تومان مابقی از محل سود انباشته تأمین شده است.

رشد ۸۰۰ میلیارد تومانی تراز عملیاتی بانک سامان در شهریور ۱۴۰۲

بانک سامان در سال ۱۴۰۱ با متوسط ماهانه تراز عملیاتی ۴۰۶ میلیارد تومانی به تراز عملیاتی ۴ هزار و ۸۶۷ میلیارد تومانی در انتهای سال دست یافت. این بانک در سال گذشته بالاترین تراز عملیاتی ماهانه خود را در اسفند ماه و اردیبهشت ماه تجربه کرد. کمترین تراز عملیاتی ماهانه سال قبل این بانک نیز به دی ماه و شهریور ماه تعلق داشت.

photo_۲۰۲۳-۱۰-۲۱_۱۶-۵۵-۴۹

بانک سامان سال جاری را با تراز عملیاتی ۳۸۹ میلیارد تومانی در فروردین ماه آغاز کرد. روند تراز عملیاتی ماهانه امسال این بانک تا تیر ماه رشد داشت و به ۶۷۸ میلیارد تومان رسید. بانک سامان در مرداد ماه نتوانست سطح تراز عملیاتی ماه قبل خود را حفظ کند و عملکردی مشابه فروردین ماه امسال به ثبت رساند؛ اما این بانک در شهریور ماه موفق به ثبت ۹۴۹ میلیارد تومان تراز عملیاتی شد که ۵۳۷ درصد بالاتر از عملکرد خود در ماه مشابه سال قبل بوده است.

تحلیل بنیادی سهام پتایر/ رشد ۳۷ درصدی فروش ایران تایر، قبل از افزایش نرخ ۲۰ درصدی اخیر!

بانک سامان در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ موفق به ثبت ۲ هزار و ۳۸۹ میلیارد تومان تراز عملیاتی شده بود. تراز عملیاتی شش ماهه سال جاری این بانک با افزایش ۵۴ درصدی به ۳ هزار و ۶۷۸ میلیارد تومان رسیده است.

افزایش ۲۲۳ درصدی سود خالص بانک سامان در تابستان

بانک سامان در تابستان امسال موفق به کسب خالص درآمد عملیاتی ۲ هزار و ۸۹۲ میلیارد تومانی شد. درآمدزایی تابستان امسال بانک سامان ۱۱۹ درصد بیشتر از درآمد هزار و ۳۲۳ میلیارد تومانی تابستان سال قبل بود. بالاترین میزان درآمدزایی فصلی بانک سامان قبل از تابستان امسال به بهار ۱۴۰۲ با ۲ هزار و ۲۳ میلیارد تومان تعلق داشت.

سود خالص سامان در سه ماهه دوم سال جاری به هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان رسید که ۲۲۳ درصد بیشتر از سود خالص ۴۳۵ میلیارد تومانی تابستان ۱۴۰۱ بود. بانک سامان بالاترین سود خالص فصلی خود را در بهار ۱۴۰۱ با هزار و ۵۸۶ میلیارد تومان به ثبت رسانده است.

photo_۲۰۲۳-۱۰-۲۱_۱۶-۵۵-۴۸کیش اینوکس ۲۰۲۳، چه در چنته دارد؟