برنامه افزایش ۴۰ هزار تنی تولید گوشت عشایر طی ۵ سال آینده - افق اقتصادی

برنامه افزایش 40 هزار تنی تولید گوشت عشایر طی 5 سال آینده - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 137036 |
تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳ |
203 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

سرپرست سازمان امور عشایر گفت: طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در جامعه عشایر کشور در برنامه ای ۵ ساله به مرحله اجرا در می آید و بر اساس آن ۴۰ هزار تن به تولید گوشت قرمز در کشور اضافه می شود.

برنامه افزایش ۴۰ هزار تنی تولید گوشت عشایر طی ۵ سال آینده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم سیاوش احمدی میرقاعد سرپرست سازمان امور عشایر کشور امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت:  طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در  جامعه عشایر کشور در برنامه ای ۵ ساله به مرحله اجرا در می‌آید و بر اساس آن ۴۰ هزار تن به تولید گوشت قرمز در کشور اضافه می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح برای ۱۲۴ هزار نفر  اشتغال ایجاد می‌شود و  برای اجرای آن حداقل  ۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۹۰۰ میلیارد تومان کمک‌های دولتی مورد نیاز است.

سرپرست سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: در این طرح که در واقع تولید قراردادی گوشت قرمز است نهاده های دامی مورد نیاز در اختیار دامداران قرار داده می‌شود و گوشت تولیدی توسط آنها با قیمت روز خریداری می‌شود.

احمدی میرقاعد در  پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره قیمت گوشت قرمز جامعه عشایری گفت: قیمت گوشت تولیدی در جامعه عشایری کشور ۳۵۰ هزار تومان تا ۳۶۰ هزار تومان است و قیمت دام زنده عشایر نیز نصف این قیمت است.

وی اظهار داشت:در این طرح نهاده های دامی به صورت مدت دار و ۱۲۰ روزه در اختیار عشایر قرار می گیرد تا عشایر برای پروار بندی استفاده کنند و در انتها گوشت خود را به شرکت پشتیبانی امور دام می‌فروشند.

احمدی میرقاعد افزود: نرخ فروش گوشت بر اساس میانگین قیمتی که معاونت امور دام اعلام می‌کند و میانگین قیمت روز گوشت در بازار است تعیین می‌شود.

سرپرست سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: به مناسبت هفته دولت ۲۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که برای ۱۴ هزار و ۳۰۰ خانوار اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود:  آبرسانی، ساخت و مرمت راه های عشایری  و ایجاد سرپناه برای جامعه عشایری از جمله این طرح‌ها  است.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید