سرمایه گذاری در بازار نهال ایران، امن ترین نوع سرمایه گذاری برای شما و فرزندانتان

سرمایه گذاری در بازار نهال ایران، امن ترین نوع سرمایه گذاری برای شما و فرزندانتان
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 184909 |
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۵۶ |
232 بازدید
۲
3
ارسال به دوستان
پ

در نظام سرمایه داری کنونی، سرمایه گذاری در بازار نهال ایران امن ترین نوع سرمایه گذاری است. به نظر بسیاری از باغداران قدیمی سرمایه گذاری در زمینه نهال و احداث یک باغ بادام به سرمایه کمتری نیاز دارد و در عوض سالانه سود خالص زیادی می رساند.  سرمایه گذاری در زمینه نهال و در بازار […]

سرمایه گذاری در بازار نهال ایران، امن ترین نوع سرمایه گذاری برای شما و فرزندانتان

در نظام سرمایه داری کنونی، سرمایه گذاری در بازار نهال ایران امن ترین نوع سرمایه گذاری است. به نظر بسیاری از باغداران قدیمی سرمایه گذاری در زمینه نهال و احداث یک باغ بادام به سرمایه کمتری نیاز دارد و در عوض سالانه سود خالص زیادی می رساند. 

سرمایه گذاری در زمینه نهال و در بازار نهال می تواند برای فرزندان شما هم سرمایه ای گرانبها باشد و آینده آن ها را تامین کند. با این اوصاف اگر شما هم می خواهید در این زمینه سرمایه گذاری نمایید بهتر است ادامه این مطلب را از دست ندهید؛ چرا که مطمئنا شما با سوالات بسیاری روبرو هستید و پاسخ تمامی آن ها نزد ماست!

شرایط اقلیمی سازگار با نهال های مختلف را شناسایی کنید!

به نقل از منابع معتبر فارسی زبان مانند ویکی پدیا، نهالستان نهالوند، ویکی هو و ویکی کشاورز یکی از مهم ترین مسائلی که باغداران هنگام خرید نهال باید به آن توجه نمایید، شرایط اقلیمی سازگار با نهال است. 

در کل ایران کشوری چهار فصل بوده و در بخش های مختلف کشور ما با شرایط آب و هوایی مختلفی روبرو هستیم. کارشناسان هواشناسی، شرایط زیست محیطی و اقلیمی ایران را به سه دسته زیر تقسیم بندی می کنند:

اقلیم سردسیری

یکی از گسترده ترین اقلیم ها در ایران، اقلیم سردسیری است. اقلیم های سردسیری در ایران دامنه های سلسله جبال البرز و زاگرس و همچنین بخش های شمال غربی و غربی ایران را شامل می شوند. 

بارش برف و باران در این مناطق بسیار زیاد است و فصل زمستان سرمای استخوان سوزی حاکم است. با توجه به همین امر شما باید نهال هایی دیرگل و مقاوم در برابر سرما در مناطق سردسیری بکارید. با توجه به اینکه سرمای هوا از زمستان تا اواسط بهار هم در این مناطق ادامه دار است، نهال های مورد نظر شما باید بتوانند این سرما را تاب آورده و پس از اتمام سرما در بهار به گل دهی برسند.

اقلیم گرمسیری

اقلیم گرمسیری

اقلیم گرمسیری ایران بخش های مرکزی و جنوبی و شرقی را در برمی گیرد. در این مناطق بارش ها به نسبت اقلیم های سردسیری کمتر است و سرمای چندانی در فصل زمستان احساس نمی شود؛ از همین رو نهال های زود گل برای مناطق گرمسیری انتخاب های مناسب تر هستند.

معمولا نهال های زود گل پیش از آنکه گرمای تابستان آغاز شود به محصول دهی می رسند و این موضوع باعث می شود که گرمای هوا تاثیرات منفی روی محصول دهی نهال ها نداشته باشد.

اقلیم معتدل و مرطوب

کرانه های دریای خزر و بخش هایی از شمال شرقی و شمال غربی نزدیک به دریای خزر هم  از آب و هوای معتدل و مرطوب برخوردارند. جنگل های سبز شمال کشور به خوبی نشان دهنده مناسب بودن اقلیم معتدل و مرطوب برای رشد نهال ها هستند.

این مناطق برای کاشت انواع مختلف نهال ها مناسب هستند و شما می توانید ارقام مختلف نهال های دیرگل و زود گل را در این مناطق بکارید.

با خرید نهال های زیر به سوددهی برسید

بسیاری از باغداران حرفه ای معتقدند که نهال های بادام زیر نسبت به نهال های دیگر محصول بیشتری تولید می کنند.

نهال های بادام آذر

نهال های بادام آذر

نهال های آذر یکی از ارقام بسیار محبوب بادام در ایران هستند و نسبت به بیماری ها و سرما مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند.

نهال های آذر در دسته نهال های اصلاح شده قرار می گیرند و سالانه چیزی حدود ۷ کیلوگرم بادام تولید می کنند. این نهال ها دیر گل هستند و شما می توانید آن ها را در مناطق سردسیری بکارید؛ چرا که درست بعد از سرمای بهار به گلدهی می رسند. البته شما باید تمامی شرایط این نهال را فراهم کنید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فاصله کاشت بین نهال ها باید بین ۴ متر باشد
  • این نهال ها بهتر است در ارتفاع ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متری از سطح دریا کاشته شوند.

نهال های بادام تونو

نهال های تونو در لیست نهال های اقتصادی جایگاه دوم را با تولید ۱۰ کیلوگرم به خود اختصاص داده اند. این نهال ها هم درست مانند نهال های آذر از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و امکان کاشت آن ها در مناطق کوهستانی و سردسیری وجود دارد. 

شما می توانید نهال های تونو را در مناطقی که ارتفاع آن ها از سطح دریا به ۳۰۰۰ متر می رسد، بکارید. ضمن اینکه فاصله کاشت این نهال ها از هم باید چیزی حدود ۴ متر باشد تا به خوبی نور و مواد معدنی به ریشه نهال برسد.

نهال های بادام مامایی

در میان تمامی نهال های موجود در ایران، نهال های مامایی محبوبیت بسیار زیادی دارند. این نهال ها در لیست اقتصادی ترین نهال های بادام، در صدر لیست قرار می گیرند. نهال های مامایی در سال حدود ۱۵ کیلوگرم بادام تولید می کنند و شما با کاشت این نهال ها در باغات خود می توانید مقدار قاب توجهی سود به دست آورید.

این نهال ها برای کاشت در مناطق کوهستانی بسیار مناسب اند و امکان کاشت آن ها در مناطقی که ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا مرتفع هستند، وجود دارد.

یادگاری سبز با خرید نهال های پیوندی برای آیندگان بر جای بگذارید

بله همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، احداث یک باغ بادام می تواند نوعی سرمایه گذاری سودمند هم برای شما هم برای آینده گانتان باشد؛ البته به شرط آنکه شما نهال های پیوندی را برای باغات خود انتخاب کنید.

نهال های پیوندی از بهترین نهال های موجود در بازارند و از عمر اقتصادی بالایی برخوردار هستند و نسبت به نهال های بذری، نهال های پیوندی همچنین مقاومت بالاتری در برابر سرما و آفت ها دارند. 

با وجود کاشت این نهال ها شما می توانید باغ خود را از برای فرزندان خود هم به یادگاری بگذارید و آینده آن ها را تامین نمایید.

با نهالوند نگران چیزی نباشید

با نهالوند نگران چیزی نباشید

بله نهالستان نهالوند یکی از بهترین نهالستان های موجود در ایران است. نهالوند بهترین مرجع برای خرید نهال به شمار می رود و اگر می خواهید از این نهالستان خرید کنید، تنها کافی است که به آدرس اینترنتی nahalvand.com مراجعه نمایید. در وب سایت این نهالستان انواع مختلفی از نهال های بادام پیوندی و اصلاح شده را با مشخصات کامل به همراه قیمت مشاهده کنید.

خرید نهال بادام از وب سایت نهالوند مزایای زیادی دارد، که این مزایا به شکل زیر هستند:

  • امکان خرید نهال های شناسنامه دار از این نهالستان وجود دارد
  • نهال هایی که از این نهالستان خریداری می کنید دارای کارت قرنطینه و کارت سلامت هستند، این ها مجوزهای سازمان جهاد کشاورزی ایران به شمار می روند و سلامت نهال ها را اثبات می کنند.
  • تمامی نهال های موجود در نهالوند با ضمانت بازگشت کالا به مشتریان ارائه می شوند.
  • نهالوند نهال های خود را با قیمت مقرون به صرفه ای ارائه می دهند

نهالوند کاری می کند که شما از باغ خود حظ ببرید

بله با وجود مزایایی که از نهالوند به شما معرفی کردیم، بدون شک شما می توانید یک باغستان سرسبز ایجاد نمایید. نهالوند در روند احداث باغ شما مرحله به مرحله همراه شما است، شما می توانید از مشاورین نهالوند به شکل رایگان مشاوره بگیرید و مناسب ترین نهال را برای خود انتخاب کنید.

ارتباط با ما : ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۳۰۰۹۱۴۴۸۰۱۹۴۰

آذربایجان غربی، میاندوآب کیلومتر ۲ جاده مهاباد، ۲۰۰ متر بالاتر از سیمین بال، نهالستان نهالوند 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :نگار رسولی

      محصولات نهالوند (معتبرترین نهالستان ایران) حرف نداره، ممنون از اینکه معرفیش کردید

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        خوشحالیم که از این مقاله راضی بودید نگار جان، ممنون از کامنت خوبتون