تبدیل زمین خشک و بی آب و علف به بهشتی سرسبز با انتخاب بهترین نهال های بادام

تبدیل زمین خشک و بی آب و علف به بهشتی سرسبز با انتخاب بهترین نهال های بادام
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 179623 |
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۴۵ |
270 بازدید
۲
8
ارسال به دوستان
پ

بهترین راهی که شما می توانید از آن برای سرسبزی زمین های بی آب و علف خود استفاده کنید، بدون شک کاشت بهترین نهال های بادام است. کاشت نهال های بادام می تواند بهشتی سرسبز برای شما به وجود آورد،  بهشتی که نه تنها فقط از نظر سرسبزی، بلکه از نظر سود دهی هم برای […]

تبدیل زمین خشک و بی آب و علف به بهشتی سرسبز با انتخاب بهترین نهال های بادام

بهترین راهی که شما می توانید از آن برای سرسبزی زمین های بی آب و علف خود استفاده کنید، بدون شک کاشت بهترین نهال های بادام است. کاشت نهال های بادام می تواند بهشتی سرسبز برای شما به وجود آورد،  بهشتی که نه تنها فقط از نظر سرسبزی، بلکه از نظر سود دهی هم برای شما مفید واقع می شود.

با این اوصاف اگر برای داشتن بهشتی سرسبز اما پربار روی زمین مشتاق هستید، بهتر است که ادامه این مطلب را از دست ندهید؛ چرا که ما تصمیم داریم به شما بگوییم چگونه می توانید بهترین نهال های بادام را انتخاب کنید.

باغداران ایرانی نسبت به کاشت کدام یک از نهال های بادام تمایل بیشتری نشان داده اند

پیش از هرچیز طبق آمارگیری های انجام شده توسط منابع موثق و معتبر فارسی زبان همچون نهالستان نهالوند، ویکی هو، ویکی پدیا و ویکی کشاورز مشخص شده که باغداران ایرانی نسبت به کاشت برخی از نهال های بادام تمایل بیشتری نشان می دهند.

نهال هایی که باغداران ایرانی برای کاشت آن ها مشتاق تر از نهال های دیگر هستند، شامل موارد زیر می شوند:

نهال ها بادام مامایی

نهال های مامایی در لیست آمارهای گرفته شده از باغداران ایرانی رتبه اول را به خود اختصاص داده اند. این نهال ها در سال چیزی حدود ۱۵ کیلوگرم بادام خوش طعم و فوق العاده تولید می کنند و با توجه به اینکه میوه بادام وزن چندانی ندارد، می توان گفت این میزان تولید بادام از نظر باغداران فوق العاده به نظر می رسد.

نهال های مامایی همچنین در دسته نهال های اصلاح شده قرار می گیرند؛ از همین رو می تواند گفت مقاومتشان در برابر سرما و بیماری فوق العاده است. این نهال ها را شما می توانید در ارتفاع ۳۰۰۰ متری بالاتر از سطح دریا بکارید و مطمئن باشید که با شرایط آب و هوایی این مناطق به خوبی سازگاری دارند.

نهال های بادام تونو

در لیستی که ما به دست آورده ایم نهال های تونو جایگاه دوم را با تولید چیزی حدود ۱۰ کیلوگرم بادام به خود اختصاص داده اند. این نهال ها همچون نهال های مامایی مقاومت فوق العاده ای در برابر سرما و بیماری ها از خود نشان می دهند و برای کاشت در مناطق سردسیری و مناطقی که ارتفاع آن ها تقریبا به ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می رسد، مناسب هستند.

این نهال ها همان سال اول کاشت به محصول دهی می رسند؛ پس می توان نتیجه گرفت انتظار شما برای چشیدن طعم بادام های تونو چندان طولانی نمی شود، برای این منظور تنها باید به نهال های تونو به خوبی رسیدگی کرده و تمامی شرایطی که برای رشد آن ها نیاز است را فراهم نمایید. برای مثال بهتر است که این نهال ها را در فاصله ۴ متری از یک دیگر بکارید یا آن ها هر بیست روز یکبار آبیاری کنید.

آیا باغداران قدیمی برای خرید نهال های بادام پیوندی توصیه ای دارند؟

خرید نهال های بادام پیوندی

قطعا بله، به گفته بسیاری از باغداران قدیمی خرید نهال های پیوندی یا اصلاح شده نسبت به نهال های بذری از مزیت های بیشتری برخوردار است. مزیت هایی که از نهال های پیوندی توسط باغداران قدیمی گزارش شده اند، شامل موارد زیر می شوند:

  • این نهال ها در برابر آفت ها و بیماری ها فوق العاده مقاوم اند.
  • شما می توانید نهال های پیوندی را در مناطقی که ارتفاع بالایی دارند و از شرایط آب و هوایی سردسیری برخوردارند، بکارید؛ چرا که در برابر سرما هم مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.
  • اکثر نهال های پیوندی جزو نهال های پاکوتاه قرار می گیرند؛ از آن جایی که نهال های پاکوتاه شاخه های چندان بلندی ندارند، رسیدگی به آن ها ساده تر بوده و این یک مزیت مهم برای باغداران است.
  • برخلاف پا کوتاه بودن، نهال های پیوندی رشد ریشه ای خوبی دارند و ریشه آن ها به شکل عمقی در خاک نفوذ کرده و تمامی املاح و مواد معدنی برای رشد خود را به دست می آورند.

برای داشتن یک باغ پر ثمر بادام توصیه های زیر را جدی بگیرید

علاوه بر توصیه باغداران قدیمی ایران در مورد خرید نهال های پیوندی، به شما پیشنهاد می کنیم به توصیه هایی که ما از جانب خود در ادامه به شما ارائه می دهیم، توجه زیادی نشان دهید.

  • دامنه‌های قابل استفاده از نهال های بادام را بشناسید، مطمئنا میوه بادام تنها به عنوان آجیل استفاده نمی شود و خاصیت های درمانی زیادی دارد.
  • از مراحل رشد، مراقبت و نگهداری نهال های بادام مورد نظر خود اطلاع کسب کنید.
  • تمامی عملیات های پیش زمینه ای برای احداث باغ بادام را شناسایی کرده و آن ها را انجام دهید.
  • نهال های مورد نظر خود را با توجه به شرایط اقلیمی منطقه انتخاب کنید؛ از همین رو نیاز است نسبت به شرایط زیست محیطی منطقه اطلاعاتی بدست آورید.
  • نهال هایتان از مراکزی معتبر تهیه نمایید.
  • اگر در باغات اطراف شما بیماری خاصی شایع شده آن را شناسایی کرده و تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع آن در باغ خود را انجام دهید.

با نهالوند باغ خود را به یکی از پرثمرترین باغستان های آسیا تبدیل کنید

با نهالوند باغ خود را به یکی از پرثمرترین باغستان های آسیا تبدیل کنید

نهالستان نهالوند یکی از بهترین نهالستان های موجود در ایران است. این نهالستان علاوه بر اینکه در میان باغداران ایرانی محبوبیت بسیاری دارد، بلکه در زمینه عرضه نهال های پیوندی بادام به کشورهای حاشیه خلیج همیشگی فارس هم فعالیت های تحسین برانگیزی انجام داده است.

علاوه بر دو نمونه نهال محبوب باغداران ایرانی شما می توانید شماری از متنوع ترین نهال های بادام را به شکل غیر حضوری از وب سایت نهالستان نهالوند با نشانی اینترنتی nahalvand.com خریداری نمایید.

شما می توانید با خرید نهال بادام از نهالستان نهالوند، از خدمات ارزنده این مجموعه که شامل موارد زیر هستند بهره مند شوید:

امکان خرید نهال ها با قیمتی رقابتی و مقرون به صرفه؛ اگر قیمت نهال های بادام مختلف در نهالستان های دیگر را با قیمت همان نهال ها در نهالوند مقایسه کنید، متوجه می شوید که قیمت‌ های نهالوند چه اندازه مقرون به صرفه هستند.

امکان دریافت مشاوره رایگان؛ در وب سایت این نهالستان گزینه ای تحت عنوان مشاوره رایگان وجود دارد. شما می توانید با کلیک روی این گزینه از تجربه مهندسین کشاورزی این مجموعه برخوردار شوید. آن ها می توانند شما را برای خرید نهال های سازگار با آب و هوای منطقه، راهنمایی کنند.

بهترین انتخاب برای خرید نهال بادام کدام نهالستان معتبر میباشد؟

خدمات نهالستان نهالوند علاوه بر اینکه به باغداران متنوع بوده و میزان رضایت مشتریانش بسیار بالا است. می توان گفت نهالوند از هر سه مجوز رسمی سازمان جهاد کشاورزی ایران یعنی کارت سلامت، کارت قرنطینه و شناسنامه برخوردار بوده و ما این اطمینان را به شما می دهیم که تمامی نهال های این نهالستان در سطح بالای کیفی قرار دارند.

ارتباط با ما : ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۳۰۰۹۱۴۴۸۰۱۹۴۰

آذربایجان غربی، میاندوآب کیلومتر ۲ جاده مهاباد ۲۰۰ متر بالاتر از سیمین بال نهالستان نهالوند

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :علیرضا کرمی

      ما ۲۰ ساله باغ داریم و بهترین نهال بادام رو فقط توی نهالوند پیدا کردیم، واقعا کیفیت عالی دارن ممنون از مقاله خوبتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        خوشحالیم که مجموعه تخصصی و حرفه ای نهالوند رضایت شما رو هم مثل هزاران مشتری دیگه جلب کردن علیرضا جان، ممنون از اینکه نظرتون رو به اشتراک گذاشتید 🙂