فیزیکدان برجسته ایرانی پروفسور "محمدرضا ستاره" درگذشت - افق اقتصادی

فیزیکدان برجسته ایرانی پروفسور "محمدرضا ستاره" درگذشت - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 23468 |
تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۵۹ |
312 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد ایران: پروفسور “محمدرضا ستاره” فیزیکدان برجسته ایرانی و از دانشمندان برتر جهان اسلام در اثر سانحه تصادف جان باخت.  به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پروفسور “محمدرضا ستاره” از دانشمندان برتر جهان اسلام در اول خردادماه سال ۱۴۰۱ در مسیر بیجار به دیواندره دچار سانحه تصادف شد و پس از تحمل بیش از یک ماه درد ناشی از […]

فیزیکدان برجسته ایرانی پروفسور “محمدرضا ستاره” درگذشت

اقتصاد ایران: پروفسور “محمدرضا ستاره” فیزیکدان برجسته ایرانی و از دانشمندان برتر جهان اسلام در اثر سانحه تصادف جان باخت.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پروفسور “محمدرضا ستاره” از دانشمندان برتر جهان اسلام در اول خردادماه سال ۱۴۰۱ در مسیر بیجار به دیواندره دچار سانحه تصادف شد و پس از تحمل بیش از یک ماه درد ناشی از تصادف و چند عمل جراحی، ۱۱ تیر ماه جاری در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران دار فانی را وداع گفت.

پروفسور ستاره، اهل بیجار و از جمله نخبگان علمی و دانشمندان این شهرستان و استان کردستان به شمار می‌رفت. استاد محمدرضا ستاره، دکتری خود را در سال ۱۳۸۰ از دانشگاه صنعتی شریف در زمینه فیزیک نظری اخذ کرد. تألیف بیش از ۳۰۰ عنوان مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی و تربیت ده‌ها دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری فیزیک از خدمات ماندگار ایشان به جامعه علمی کشور است.

وی دارای شاخص هرش ۵۲ بوده و مقالات وی بیش از ۱۱۰۰۰ ارجاع دریافت کرده‌اند که از این نظر در بین فیزیکدانان ایرانی جایگاه رفیعی دارد. از جمله افتخارات دکتر ستاره انتخاب به عنوان دو درصد دانشمند برتر جهان طبق ارزیابی دانشگاه استنفورد، دانشمند برتر جهان اسلام، پژوهشگر برتر کشوری و عضو فدراسیون سرآمدان علمی ایران است. وی از دانشمندان و فرزانگان معاصر و از نمادهای علم و پژوهش در استان کردستان به شمار می‌آمد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید