لزوم توجه به کمبود فضای آموزشی در گلپایگان - افق اقتصادی

لزوم توجه به کمبود فضای آموزشی در گلپایگان - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 23282 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۲۵ |
201 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان تاکید کرد؛

لزوم توجه به کمبود فضای آموزشی در گلپایگان

اقتصاد ایران: گلپایگان ؛ حدود۱۰ سال قبل قطعه زمینی به متراژ ۴۳۰۰ متر در بلوار امام رضا از سوی یک خیر به آموزش و پرورش ‌واگذار شده، که درصورت اینکه تا ۲ سال آینده مدرسه نسازیم صاحب حق تصرف و تملک زمین را دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، مدیر آموزش و پرورش گلپایگان در مراسم تجلیل از معلمان با بیان اینکه تقوا انسان را گرانبها می‌کند و این مهم در سایه کسب علم و دانش به دست می‌آید، اظهار کرد: رشد اقتصادی ، فرهنگی، علمی و سیاسی در گرو کسب علم و دانش است.

وی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان ۱۷ هزار دانش‌آموز در ۱۴۹ واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند، گفت: ۳ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته در حال فعالیت در مدارس در حال تدریس هستند.

باقر عبیری گفت: ۲۰ مدرسه خیر ساز در شهرستان داریم، و همچنین در حال حاضر ۷ پروژه آموزشی در شهرستان نیمه تمام وجود دارد.

وی : با کمبود کلاس درس در شهرستان مواجه هستیم در برخی مدارس کلاس‌ها با ظرفیت ۴۰ دانش‌آموز دایر است، و این در حالی است که آمار کلاس‌ها متناسب با تعداد دانش‌آموزان نیست.

عبیری خاطرنشان کرد: مسکن مهر گلپایگان با وجود ۴۳۰۰ واحد مسکونی که اکثرا فرزند دانش‌آموز دارند یک واحد آموزشی ندارد و دانش‌آموزان این منطقه مجبور به رفتن تا مرکز شهر برای تحصیل هستند، و در این منطقه یک واحد آموزشی در حال ساخت به دلیل نبود اعتبارات نیمه تمام است.

وی ادامه داد: از منطقه عمران و الوند تا میدان ۱۷شهریور در مرکز شهر حتی یک واحد آموزشی پسرانه و دخترانه نداریم.

عبیری گفت: در شهرستان خیرین به شرط ساخت مدرسه زمین به آموزش و پرورش واگذار کرده‌اند.

وی افزود: در یکی از نقاط شهر، زمین ۷۵۰۰ متری از سوی خیر جهت ساخت مدرسه واگذار شد، اما چون مدرسه ساخته نشد، مالک زمین اقدام به تحویل زمین و انصراف جهت واگذاری زمین به آموزش و پرورش شد.

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان عنوان کرد: ۱۰ سال قبل قطعه زمینی به متراژ ۴۳۰۰ متر در بلوار امام رضا از سوی یک خیر به آموزش و پرورش ‌واگذار شده، که درصورت اینکه تا ۲ سال آینده مدرسه نسازیم صاحب حق تصرف و تملک زمین را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه الوند با توجه به آمار بالای دانش‌آموز با بحران مدرسه مواجه هستیم، در حالی که یک واحد آموزشی سه سال است که به دلیل اعتبارات نیمه تمام رها شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید