پیش بینی خطرناک درباره بازار طلا | سقوط قیمت سکه نزدیک است؟ - افق اقتصادی

پیش بینی خطرناک درباره بازار طلا | سقوط قیمت سکه نزدیک است؟ - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
کد خبر: 277072 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۴:۱۲ |
45 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعلام کرده است که نوسانات بازار طلا و سکه ادامه دارد، اما احتمال کاهش بیشتر نرخ طلا و سکه وجود ندارد.

پیش بینی خطرناک درباره بازار طلا | سقوط قیمت سکه نزدیک است؟

قیمت طلا و سکه همچنان در شیب کاهشی ملایم قرار دارد. طلای ۱۸ عیار امروز، دوم مرداد ۱۴۰۳، با افزایش ۲۰ هزار تومان به سه میلیون و ۳۷۲ هزار تومان رسید. همچنین، طلای ۲۴ عیار نیز امروز با افزایش ۱۰ هزار تومان به چهار میلیون و ۴۹۶ هزار تومان رسید. این اطلاعات توسط سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام شده است.

در بازار سکه اما داستان متفاوت است؛ در این بازار برخی از سکه‌ها افزایشی و برخی دیگر ثابت گزارش شده‌اند. اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید را ۱۰۰ هزار تومان گران‌تر از روز گذشته و ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گزارش کرد. اما سکه طرح قدیم کاهش قیمت داشت و نرخ ۳۷ میلیون را به ثبت رساند.

انس جهانی طلا با آغاز هفته تغییر جهت داد و برخلاف هفته‌های گذشته روند نزولی به خود گرفت. بر این اساس قیمت جهانی طلا نسبت به روز گذشته چهار دلار کاهش یافت و به ۲۳۹۸ دلار رسید.

قیمت جدید هر اونس طلا

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا

قیمت (دلار)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۲,۴۱۴
۱۰
۰.۴۱
۱۱:۳۲

۲,۴۰۴
۱۷
۰.۷
روز قبل

۲,۳۸۷
-۱۳.۰۰
-۰.۵۵
۲ روز پیش

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

پیش‌بینی روند بازار طلا و سکه دوم مرداد ۱۴۰۳

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره انتخابات ریاست جمهوری و تاثیر آن بر بازار طلا و سکه مطرح کرد:« در زمان انتخابات ریاست جمهوری، چه در دوره اول و چه در دوره دوم، بازار طلا و سکه شاهد افزایش قیمت‌ها بود؛ علی‌رغم آنکه در بازارهای جهانی چنین رشدی دیده نمی‌شد. اما فردای انتخابات دوره دوم بازار تا اواسط هفته رشد قیمت‌ها به تدریج کاهشی و متوقف شد.»

او افزود:« قیمت طلا و سکه از ابتدای سال رشدی ناگهانی و چشم‌گیری داشت، اما این افزایش‌ها مقطعی و ناشی از تنش‌های منطقه بود. پس از آن رکود شدیدی بر بازار طلا و سکه حاکم شد و حال یک ثبات و ریزش خوبی مشاهده می‌ شود. به نظر می‌ رسد که بازار هفته‌ های آینده تحت تاثیر مولفه‌هایی، مثل عرضه و تقاضا، انس جهانی و بازار داخلی دلار شاهد نوسانات یک تا سه درصدی باشد که آن هم طبیعی است.»

بذرافشان قیمت طلا و سکه در کشور را با روند انس جهانی مقایسه کرد و توضیح داد که باتوجه به بازارهای جهانی بازار طلای داخلی هماهنگی دارد و احتمال کاهش قیمت بسیار کم است؛ چرا که طلا و سکه، به دلیل کاهش نرخ ارز و همچنین فرارسیدن ماه محرم ریزش قیمت خود را در امسال داشتند و حال در یک بازه مشخص درحال نوسان است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه توضیح داد:« پیش‌ بینی می‌‍ شود که انس‌ جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۲۴ سقف ۳۰۰۰ دلار را می‌ شکند و به تبع آن بازار طلا و سکه کشورهای مختلف هم روند صعودی خود را آغاز می‌ کنند.»

او تاکید کرد:«باید منتظر ماند و مشاهده کرد که رئیس دولت چهاردهم چه برنامه‌ هایی درخصوص مدیریت بازارهای مالی دارد و مسائل اقصادی کشور را چگونه مدیریت می‌ کند.»

منبع:

اکوایران

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید